Bij 25H2 W11 openen de batch files niet meer

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Bij 25H2 W11 openen = bewerken de batch files niet meer.
Wat moet er gebeuren?

"Open met" ontbreekt ook. Kan ook niet bewerken met Notepad++
De batch files kunnen wel worden uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat bij mijn 25H2 inderdaad "openen met" niet meer aanwezig is, had dat niet eerder gezien.
Wél staat Notepad++ in menu, die staat er eigenlijk altijd, settings in Notepad++ controleren?

Instructie om met registeraanpassingen te doen, maar zou eerst herinstallatie van Notepad++ doen.

Dat Notepad++ is voor mij veel te uitgebreid en te ingewikkeld. Constant weet je niet wat daar gebeurd! Met Winaero kan ik Open met toevoegen, helaas verschijnen de apps niet.

Herinstallatie gedaan en ik had op het bureaublad een batch file staan en die RMK Notepad++ en die opende maar mijn oude batch files openen op die manier niet. Heel vreemd dus.

Settings Notepad++ gecontroleerd. Niet bijzonders te zien.

Het is weer één bak ellende met Windows 11!

Laatst bewerkt:
Edit
Ik heb het voor elkaar gekregen de het oude kladblok weer te krijgen echter de .bat file openen niet meer niet met het oude kladblok en ook niet met Notepad++
Het Open met kan ik ook niet herstellen.

Ik kom er nu achter dat de batch files wel rechtstreeks te bewerken is, maar niet meer via de snelkoppeling wat in het verleden wel mogelijk was.

Laatst bewerkt:
Ja, dat gaat niet, want ik heb het klassieke menu. Onder apps ontbreekt gewoon .bat. Hoe dom kan Microsoft zijn!

Terug
Bovenaan Onderaan