bij 3d valt het beeld uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Hey mensen,

Steeds als ik een 3d-applicatie wil draaien valt mijn beeldscherm uit, bij "normaal" gebruik is er niks aan de hand.
Ik heb het volgende gecheckt en gedaan:

gpucore temp: 50 graden
drivers vernieuwd, omegadrivers geprobeerd.
biosinstellingen standaard gezet
kaart eens goed aangedrukt
kabel even goed aangedrukt
koeling: zalman vf700cu, komt koude lucht vandaan...
de kaart is niet overclocked

Wat ik frappant vind ik dit geval, is dat de pc gewoon blijft doordraaien, hij geeft geen beeps, start niet opnieuw op, geeft geen foutmelding.. niks... alleen de monitor valt uit :(

zal de koeling niet goed zitten of zo? Hij maakt goed contact met de core en er zit arctic silver koelpasta op en de fan draait goed.

Kan dit ook aan het beeldscherm liggen? Als ik mijn monitor (goedkope philips) aan zet, hoor ik ook een soort getjilp, als van een jong vogeltje, een keer of twee drie.
Ik heb al naar veertjes gezocht en een regenworm er in gestopt, maar dat hielp niet :D

Laatst bewerkt:
Weet ni welke kaart ,maar je Refrech rate al eens verhoogd?of velaagd

:D:D het gaat om een geforce 6600GT, 128MB ...

Maar ik heb het probleem al opgelost denk ik...

Een maand geleden had ik hetzelfde probleem en heb ik de cpufan helemaal schoongemaakt en ook arctic silverkoelpasta gesmeerd.
Het rooster van de cpufan (zalman al-cu) was weer vrij warm en ik haalde deze er even af....
oeps, foutje, de cpu bleef er aan plakken en die trok ik zo van het bord af. Voorzichtig met een schroevendraaier de cpu losgehaald en teruggplaatst... de koelpasta was verdwenen... dat snap ik dus echt niet.
Ik heb nu een nieuwe laag koelpasta er op gesmeerd en alles werkt weer normaal (gelukkig :D:D)

Maar ik begrijp dus niet waar de oude koelpasta is gebleven :D:D enig idee?

Ja dat is verbrand,en er hoeft eigenlijk niet noemenswaardig op, des tebeter is de koeling.
Pasta is alleen maar om de onheffen hede op te vangen,zodat heel het oppervlak mee werkt

Dan wordt het gewoon tijd voor een nieuwe cpu als dit volgende maand weer gebeurt, want ik ga niet elke maand de boel vervangen en zo... het is een p4 2,8 prescott... was niet zo slim om de prescott te nemen geloof ik...

Nog beter....? ik heb 2 fans aan de voorkant die lucht aanzuigen en twee fans aan de achterkant die uitblazen, met nog de fan van de voeding, cpu en videokaart, is in totaal 7 draaiende fans....... ik heb geen voedingsstekker meer over :)

Sarvo zei:
Nog beter....? ik heb 2 fans aan de voorkant die lucht aanzuigen en twee fans aan de achterkant die uitblazen, met nog de fan van de voeding, cpu en videokaart, is in totaal 7 draaiende fans....... ik heb geen voedingsstekker meer over :)

Lijkt wel een koel Fabriek:p
Zet die 2 aanzuigers aan de voorkant eens uit,denk dat die een beetje veel van het goede zijn.
Je Airflow lijkt me een beetje verstoord

Hahaha, nee, dat kan niet, want dan worden mijn harde schijven continu 59 graden, (nu 40) dus die heb ik echt nodig.

Sarvo zei:
Hahaha, nee, dat kan niet, want dan worden mijn harde schijven continu 59 graden, (nu 40) dus die heb ik echt nodig.

In de IJS kast zetten dan maar(geintje):p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan