Bij aanklikken mappen vraagt hij formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

barodaca

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Heb sinds een paar dagen een vreemd probleem.
Kan een aantal mappen op de F-schijf niet meer openen.
Dit was juist mijn opslag.
Als ik ze aanklik dan vraagt hij of ik de F-schijf wil formatteren, wat ik natuurlijk niet wil. Ook zijn er diverse mappen verdwenen. Systeem herstel lukt niet, zie ook maar vanaf juni staan, de rest is er niet meer.
Heb al met de antivirus club een Hijack this gedaan en hun raden me aan het hier te vragen, wie heeft er raad, wil graag mijn bestanden behouden, krijg de mappen ook niet verwijderd, dan zegt ie dat ze leeg zijn.
Ben ten einde raad

Welkom op helpmij.:D
Heb je het al in veilige modus geprobeerd?

Bedankt voor je snelle reageren.
Heb ook in veilige modus geprobeerd, als administrator ingelogd, maar helaas. Hij blijft de melding "de schijf in station F is niet geformatteerd, wilt u hem nu formateren?"geven. Had het een en ander op schijf proberen te zetten, lukt wel, maar de mappen zijn gewoon leeg bij het branden.

Het is opgelost!!!!!! Dankzij iemand van computerpech, ben helemaal happy :D
Hij vroeg me om een chkdsk te doen bij run en dan een f erachter te plaatsen van Fix
Quote"Kies Start >> Uitvoeren en typ chkdsk, gevolgd door een spatie en de schijfaanduiding die u wilt controleren. Typ bijvoorbeeld chkdsk/c:.
Checkdisk gaat direct van start en controleert de opgegeven schijf. Let op: u kunt de uitvoering in principe niet onderbreken. Na het controleren zal het programma worden afgesloten en wordt het geopende DOS-venster vanzelf gesloten.

Wilt u gevonden fouten meteen laten herstellen voeg dan aan de opdrachtregel de parameter /F (van Fix) toe: chkdsk c: /F. "
Dat lukte eerst niet, moest wat onkoppelen maar toen lukte het wel, hij herstelde alles en vond allemaal zwevende mappen die weer op zijn plaats kwamen en ik heb alles weer terug. Ben superblij
:D :D :D :D

Goed dat het nu weer oke is.:thumb:
Bedankt voor het melden hoe je het opgelost had dan heeft een ander er ooit ook iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan