bij aanklikken rechtermuisknop geen d: met kopieren naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jankarst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Wanneer ik de rechtermuisknop klik en "kopieer naar"aanklik dan krijg ik wel c:, 3,5" en f:, maar geen d: en e:.

Want ik wil kopieren naar e:

Kun je zelf aanmaken:

Klik "Deze Computer". Dan Lokaal station (C:\) Kies voor "Document and settings", Klik op je eigen username. Klik dan in de menubalk eerst op "Extra", "Mapopties" , tabblad "Weergave". Scroll naar bendenen en zet een vinkje bij "Verborgen bestanden en mappen weergeven" en druk op "OK". Je ziet nu een map "Sendto". Hierin kun je rechtsklikken en kiezen voor "Nieuw", "Snelkoppeling". In het dan verschijnende venster typ je "E:\" en drukt op "Volgende". Als het goed is, is er nu een extra ingang bijgekomen in het submenu "Kopiëren naar". Je kunt ook gelijk een map aangeven waar je de bestanden naartoe wilt kopiëren. (Bijv. E:\Public)

Bedsnkt voor je snelle reaktie, maar bij map sendto krijg ik bij rechtsklikken niet "nieuw" en "snelkoppeling".
Wel snelkoppeling maken, maar daar kan ik geen : en / intikken.

Sorry, er mist iets in mijn vorige antwoord: Open de map "Sendto". Rechtsklik in een leeg stukje van dat venster en kies dan voor "Nieuw", "Snelkoppeling" etc. Dan zou het moeten lukken.

Je kan ook gewoon het programma exe aanklikken of de map snelkoppeling maken en die weer in de map send to slepen:)

Je kan ook snelkoppelingen maken van al je schijven of drives..

Laatst bewerkt:
Klopt, probleem zit 'm in het feit dat de map "Sendto" bij de meeste gebruikers een verborgen map zal zijn. (waarom is mij een raadsel) Deze kun je trouwens ook, zonder de tussenstapjes die ik eerder noemde, rechtstreeks benaderen door in de adresbalk: "C:\Documents and Settings\[je eigen username]\SendTo" (zonder quotes) te typen.

Wanneer ik bij SNELKOPPELING MAKEN de locatie van het item opgeef "E:\" en de snelkoppeling een naam geef "cd-rom-station" dan toch staat hij bij KOPIEREN NAAR er niet bij.
Hoe kan dit?

@Sidi

Start - uitvoeren - sendto :)

@KAS

:confused: E:\ zou standaard zonder snelkoppeling in sendto in je context menu aanwezig moeten zijn..
Kijk eens bij Services.msc of je de CD brand service hebt uitgeschakeld of bij gpedit.msc kan je ook je SendTo beleid aanpassen...

:thumb:

Klik eens je cd drive met rechts eigenschappen en dan opnemen kijk of daar " Op dit station mogen opnames gemaakt worden" staat aangevinkt :confused:

Laatst bewerkt:
@ZipPe
Hé, dat wist ik helemaal niet. (Ik met mijn moeilijke verhaal :D ) Weer wat geleerd. Tnx

Maar tot de laatste post van KAS was ik in de overtuiging dat de snelkoppeling moest verwijzen naar een partitie op de harde schijf en niet naar een cd-writer. En inderdaad; in geval van een cd-writer moet ie automatisch in "Kopiëren naar" verschijnen

@KAS
Elke gebruiker heeft zijn eigen map Sendto. Mogelijk staat de snelkoppeling in de verkeerde. (Afhankelijk van hoe je inlogt op het systeem.
Doe 's wat ZipPe zegt: Start - Uitvoeren - sendto <enter> Dit is in elk geval je eigen map Send to. Als je hierin je snelkoppeling maakt, moet ie te zien zijn bij "Kopiëren naar".

Bedankt voor de reaktie’s.
Je zal gemerkt hebben dat het niet om mijn computer gaat, maar die van mijn vader (zie eerste vraag).

Groet, Kas.

Zoiets had ik al in de gaten. Maar werkt het nu ook bij de pc van je vader?

Het ziet er naar uit dat ik er zelf naar toe moet om het uit te proberen. Dus dat word zaterdag/zondag pas.

Het heeft even geduurd maar...het probleem is opgelost.
Dank aan de helpdesk en de reageerders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan