Bij afsluiten pc gaat ventilator nog een tijd door!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
295
Als ik de pc op de normale manier afsluit is het net of er een hoeveelheid stroom niet wegkan: op het moment dat de pc moet stoppen blijft het lampje aan de voorzijde zwak branden en de koeling loopt nog door (langzaam) Heel langzaam wordt het lampje zwakker en uiteindelijk gaat dan toch alles uit. Het lijkt dus net alsof de stroom niet meteen wegvloeit. Is dit een probleem van de voeding?
 
Hallo

Deed deze p.c. dit vroeger ook zo , heb je ergens iets verandert aan de betrokken configuratie??

Gezien de summiere omschrijving lijkt het mij eerder dat de koeling door blijft werken tot de temperaturen onder een bepaalde drempel zijn gekomen...

Peter
 
Er is absoluut niets veranderd aan de configuratie. Dit verschijnsel heb ik sinds vandaag. Het lijkt wel of er reststroom in de pc achterblijft. Het groene lampje van de stroom en het rode lampje van de harde schijf blijven zeer zwak branden totdat alles vanzelf uitgaat na enige tijd.
 
Heb je xp? Aangezien het sinds vandaag is zou ik een systeemherstel terugzetten naar bv gisteren. Als het dan niet meer gebeurt komt het waarschijnlijk door een bepaald programma of toch door een instelling (of spyware/virus?)

Als het nog steeds zo is moeten we een andere oorzaak zoeken.
 
Zelf denk ik nog steeds aan een hardwarezaak. Softwarematig loopt alles prima: goede virusscanner en firewall en als anti-spyware draait Spy Sweeper mee. Nooit problemen mee gehad! Wel heb ik ook al een paar keer het verschijnsel gehad dat als de stekker van de pc was uitgetrokken en als deze werd ingestoken ook het lampje van de spanning en de harddisk zwak oplichtten. Tevens hoorde ik dan het zwakke gezoem van een ventilator. Ik moest dan via de knop op de achterkant van de pc de spanning verwijderen zodat alles weer uitging. Pas dan was alles normaal. Dus ik heb nog steeds het idee dat er iets met de stroomhuishouding niet helemaal ok is. Vandaag neem ik kontakt op met de winkelier en ga even langs met de pc. Wordt dus vervolgd!
 
Ik ben vanmorgen naar de Vobis-winkel geweest waar deze pc ook gekocht was en gelukkig hadden ze tijd om er even naar te kijken. Men was eerst bang voor een defekt moederbord (slik.....) maar de voeding bleek dus de boosdoener! Na het vervangen van de voeding door een nieuw exemplaar was het probleem opgelost. Tevens werd de pc inwendig met hogedruk schoongemaakt en tenslotte werden alle ventilatoren nog eens ingespoten met siliconenspray voor de smering. Kosten: €95 incl. montage.
Natuurlijk een heel bedrag maar ik was toch bang dat, als ik was doorgegaan met de oude voeding, deze toch een keer de geest gegeven zou hebben en dan was ik misschien nog verder van huis.
Bedankt voor jullie reakties!

gkesler
 
Oei, dat is zeker niet goedkoop. Jammer dat het geen garantiewerk was. Bedankt voor het vermelden van de oplossing:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan