• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij automatisch sorteren van een kolom, selectie meesorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MdeBoer82

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Hallo,

in een excel werkblad heb ik een tabel waarin wordt weergegeven hoevaak een bepaald onderwerp in observaties aan bod komt.
Rechts van de tabel heb ik in kolom AA ingevoegd dat deze aantallen automatisch worden gesorteerd van hoog naar laag.

Hoe kan ik dan bij deze gesorteerde lijst zorgen dat het bijbehorende onderwerp in kolom AB komt te staan en automatisch wordt bijgewerkt wanneer een ander onderwerp het hoogste aantal heeft?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Hoi,

zet deze eens in AB3
Code:
=INDEX(A1:B67;VERGELIJKEN(AA3;B1:B67;0);2)

Dan geeft hij als resultaat het getal 21, dus dezelfde waarde als cel B67 (en AA1) weer

Ik heb even zitten puzzelen, heb nu in AB3 ingevoerd:

Code:
=INDEX(A1:B67;VERGELIJKEN(AA3;B1:B67;0);1)

Dus de 2 achteraan je formule veranderd naar een 1. Dan doet hij het wel, echter zie ik dan nu nog een ander probleempje. Wanneer ik meerdere onderwerpen heb met hetzelfde aantal, dan plakt hij achter elke 'gelijke waarde' hetzelfde onderwerp en niet de verschillende onderwerpen zoals in kolom A.

Bijlagen

Meer dan een - eenvoudig - trucje heb je niet nodig (en met minder gaat het gewoon niet...)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan