• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij bepaalde waarde cel , cel leeglataen anders formule gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernhem

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Hallo , ik heb de volgende formule in I50 staan :=ALS(EN(E50>=1;G50<1);("Voorraad");(G50-E50)) .
Deze cellen zijn opgemaakt als financieel , als er in e50 en g50 niks staat wordt in I50 het euroteken met een -teken weergegeven.
Nu zou ik graag willen dat als E50 en G50 leeg zijn I50 ook leeg is maar de formule wel hier blijft staan.

Alvast bedankt.
Gr. Ben

zoiets?
Code:
=ALS(EN(E51>=1;G51<1);("Voorraad");ALS(G51-E51=0;"";G51-E51))

Hoi Pasan, alvast bedankt voor je reactie , maar dit is niet wat ik bedoel (jouw formule doet hetzelfde als de formule die ik gebruik), ik wil als e51 en g51 leeg zijn geen euroteken in i51 hebben , en als in i51 bv.100 komt te staan wel het euroteken ervoor komt.
gr. Ben

Dan moet je de celeigenschappen van die cel aanpassen.

als ik de cel eigenschappen op financieel zet dan komt er een euro teken te staan als er een getal in staat en als in G en E niets staat is cel I ook leeg en zonder euro teken

Hallo , ik weet dan niet hoe het komt maar ik heb wel in alle cellen het euroteken.

Hoi , bij deze voeg ik even een voorbeeldbestand bij, ik heb geen flauw idee waarom het dan niet bij mij werkt.Sorry vergeten te melden maar het gaat om kolom H.

Gr. Ben

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij werkt het gewoon, al is in jou voorbeeld kolom E en G een datum dus ik neem aan dat je kolom E en F bedoeld

Hier jou voorbeeld zoals het bij mij werkt, let op cel eigenschappen

mijn vorige voorbeeld formule behoorde in rij 51

Bijlagen

Hallo Pasan , sorry maar met alle cellen bedoel ik kolom h.
Maar nietemin jouw bestandje is wel goed dus ik ga dat wel gebruiken. maar wat is dan de oorzaak dat bij mij in H wel het euroteken staat ?.

In ieder geval bedankt.
Gr. Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan