Bij dualboot Vista W7, W7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hoi,

Ik heb deze vraag als eens eerder gesteld, maar omdat ik toen geen goede/ duidelijke antwoorden kreeg, stel ik hem opnieuw. (Kijk HIER voor de vorige vraag)

Ik heb de pc gekocht met Vista. Omdat ik wil overstappen naar W7 heb ik een dualboot met die twee gemaakt. Ik weet nu dat ik echt naar W7 wil. Nu wil ik eerst W7 weer verwijderen, zodat Vista weer overblijft. Dan wil ik alle bestanden veilig zetten, en dan W7 installeren op een volledige lege HDD. Als ik nu W7 verwijdeder door simpelweg de D- schijf te formatteren, blijt het boot opstart menu nog wel bestaan. Hoe kan ik dus op een goede manier W7 verwijderen?

mvg, Marten

Laatst bewerkt:
Ik kan je niet de garantie geven dat het booten goed blijft gaan wanneer 7 is verwijderd van de niet C partitie. (Ik ga ervan uit dat Vista op C stond toen je de machine kreeg en Vista nog steeds op C staat en dat je 7 op een andere schijf(partitie) hebt gezet.

Daar ik zelf nooit een dualboot Vista - 7 heb gemaakt, kan ik je de garantie dus niet geven dat Vista kan booten als je de 7 partitie hebt geformatteerd.
Aan de andere kant kan ik mij bijna niet voorstellen dat het niet werkt.

Maar waarom moeilijk doen als het veel gemakkelijker kan? Je schrijft namelijk dat je eerst 7 wilt verwijderen, dan booten met Vista en dan bestanden (foto's, documenten etc. etc.) vanaf de C schijf wil gaan saven om later terug te zetten als 7 op C is geïnstalleerd.

Waarom begin je niet met het veilig stellen van de bestanden (vóórdat je dus de partitie van 7 formatteert) ?
Kopieer ze naar een externe hdd, een 8 of 16 giga USB stick of desgewenst naar DVDR of DVD RW (RW'tjes hebben NIET mijn persoonlijke voorkeur want de ervaring leert mij dat een RW nog wel eens 'moeilijk' wil doen. Je bent mooi in de aap gelogeerd als al je belangrijke bestanden daarop staan en de RW wil zich niet (goed) meer laten lezen.

Daarom mijn advies : stel éérst je bestanden veilig. Formatteer dan pas de 7 schijf (partitie), boot daarna met de 7 DVD en formatteer C.

Wat je Packard en Bell tooltjes betreft. Nee, die zijn theoretisch niet 1 op 1 op DVD te branden om later terug te zetten. Het zou eventueel kunnen dat er wel tools tussenzitten die je wel naar DVD kan kopiëren om later terug te zetten, maar dat kan ik hiervandaan niet zien.

Handiger is om vanaf de website van P&B deze te downloaden en later vers te installeren.

Suces!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ga het dan nu maar doen zoals jij het hebt gezegd. Eerst alles veilig stellen op een externe HDD, en dan windows 7 partitie (D) formatteren, dan ga ik toch nog even in Vista om van de twee partities één te maken en dan windows 7 installeren.

Nog een vraagje hierbij: Is het verstandig om de HDD gewoon in één grote partitie op te delen, of zal ik er twee van maken, één voor windows en één voor de bestanden.

Wat betreft de Packard Bell tooltjes, deze zijn niet op de website te downloaden, ik ga kijken of ik ze niet gewoon via een usbstick kan meenemen.

mvg, Marten

Hoi,

Ik ga het dan nu maar doen zoals jij het hebt gezegd. Eerst alles veilig stellen op een externe HDD, en dan windows 7 partitie (D) formatteren, dan ga ik toch nog even in Vista om van de twee partities één te maken en dan windows 7 installeren.

Nog een vraagje hierbij: Is het verstandig om de HDD gewoon in één grote partitie op te delen, of zal ik er twee van maken, één voor windows en één voor de bestanden.

Wat betreft de Packard Bell tooltjes, deze zijn niet op de website te downloaden, ik ga kijken of ik ze niet gewoon via een usbstick kan meenemen.

mvg, Marten
Hangt er vanaf hoe groot deze is. Als de hdd groter is dan (pak 'm beet 400 giga) dan zou ik 'm opsplitsen, anders niet.

Hij is 500 GB, dus dan zal ik hem opdelen.

bedankt voor je hulp!!:thumb:

mvg, Marten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan