Bij ene Laptop wel verbinden bij de andere laptop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adriaan68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Ik heb een rare probleem. We (mijn vriendin en ik )hebben allebei een laptop. Ik van de zaak en zij prive. Het rare is dat als ik verbonden ben geweest met de modem dan doet ie dat prima. Nu wil mijn vriendin met haar laptop verbinden maken en dan lukt het niet.
Via diagnose en herstel krijg je het advies om de modem te resetten. Nadat gedaan te hebben dan krijg zij ook verbinding. Maar nu komt het ....als ik dan weer wil internetten/mailen op mijn laptop(van de zaak) dan krijg ik weer geen verbinding. Na het resetten van de modem wel weer verbinding.
Wie o wie weet waar aan dit ligt ? Alvast bedankt voor het antwoorden.

Hoi,

Betekent dit dat je verbinding tussen de laptop en het modem maakt met een kabel?
Zo ja, dan klopt het, want het modem 'identificeert' de verbinding aan de hand van een aantal gegevens van het aangesloten apparaat.
En dat is bij beide laptops verschillend.
Overigens: welke internetprovider betreft het?

De oplossing is het koppelen van een (draadloze) router aan het modem,
Waarschijnlijk betreft het laptops die beide ook een draadloze netwerkkaart hebben.
Jullie kunnen dan beide tegelijkertijd draadloos internetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb Orangekabel (via Ziggo voorheen Casema).
Ja ik werk via een gewoon kabeltje. Dus niet draadloos.
Ik werk liever niet draadloos. Zou een hub,switch of router ook een oplossing kunnen zijn ?
een Switch kost tenslotte niet zoveel euros.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Een switch gaat niet lukken, als je evt tegelijk het internet op wilt.
Is dat geen voorwaarde, dan moet je in elk geval als je 'wisselt' van laptop op het modem, eerst het modem uitzetten en ook de laptop.
Dan sluit je de kabel aan.
Als eerste zet je nu de modem aan en wacht enige tijd tot deze volledig on-line is. Vervolgens zet je de laptop aan.

Het verhaal over een 'onveilig' draadloos gebeuren is feitelijk een berenverhaal, mits je de instellingen maar goed doet.
Ik heb zelf een pc bekabeld en een laptop draadloos op een router, die op zijn beurt weer gekoppeld is aan het kabelmodem (in mijn geval van UPC)
Ik weet 100% zeker, dat er geen oneigenlijk gebruik kan worden gemaakt van mijn (inter-)netwerkverbinding!

Een voordelig en zeer goed werkende router is deze:

http://www.kieskeurig.nl/product/1DD6FD5F2EAAC78FC1256E860078C396.htm

Oke bedankt voor de info. Ik ga het e.a. even uitproberen.

Gr Adriaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan