bij geen enkel spel internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaspas

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
hallo ik heb bij geen 1 spel internet verbinding ik heb al een paar spellen gerpobeert gta4,cod4,gta samp crysis en ook bij xfire heb ik geen verbinding maar ik heb wel gewoon internet via draadloos netwerk en dat werkt prima en ik heb ook al geprobeert om firewall uit te zetten maar dan doet hij het nog steeds niet wat kan ik hieraan doen:confused::(

Voor veel spellen moet je portforwarding doen op je router naar het ip-adres van je pc om het te kunnen gebruiken.
Kijk op Portforward.com, scroll naar beneden totdat je je router gevonden hebt, klik er op, en daarna krijg je een menu waar je kunt klikken op het spel waar het over gaat om instructies te krijgen over hoe correct portforwarding voor dat spel in te stellen.

Tijs.

Veel spellen worden ook afgeschermd door Windows Firewall.

Probeer eens Alt+Tab te doen zodat je terug gaat naar je bureaublad terwijl je in het spel bent. Vaak staat er dan een popup die vraagt of je het spel wilt blijven blokkeren; je moet dan de blokkering opheffen.

Windows is zo praktisch om die popup weer weg te halen als je het spel afsluit, waardoor je hem bij normaal gebruik vaak niet ziet en je afvraagt wat het probleem is met je internet.

het werkt allebij volgens mij niet maar bij xfire staat er fout bij verbinding maken van de server en dat gebruik ik voor call of duty 4

Je moet je ook nog even iets anders afvragen: Heb je vóór je draadloze router nóg een router staan? (Bijv. door je provider beschikbaar gesteld)?

Indien ja, dan moet op dat (provider-)apparaat portforwarding gedaan worden naar de draadloze router.

Heeft de provider een modem beschikbaar gesteld, dan geldt bovenstaande niet.

Tijs.

Noem even (voor de zekerheid) welk merk + type apparaat je provider beschikbaar heeft gesteld. Niet dat ik je niet geloof, maar soms vergissen mensen zich er wel eens in wat voor apparaat de provider beschikbaar heeft gesteld, vandaar.

Tijs.

welke router bedoel je of? want me router is linksys wrt54gc en internet van zeelandnet

Geef even het merk + type van het apparaat dat zeelandnet je beschikbaar heeft gesteld.
Zal wel op een sticker op het apparaat staan (voorkant/achterkant/onderkant).

Tijs.

maar het is trouwens alleen om mijn pc want op mijn laptop doet hij het wel met xfire enzo

en van zeelandnet heb ik een webstar maar ik kan het type niet vinde het staat er ook niet op volges mij

Hangt van je type Webstar af of het een modem of een router is:
WebSTAR EPR2325 is een router
WebSTAR DPX2203 is een modem
WebSTAR EPX2203 is een modem

Overigens zou een EPR2325 gemakkelijk te herkennen moeten zijn, want die heeft ook wireless erbij (dus een antenne).

Je kunt het ook op een andere manier uitzoeken:
Ga naar de 'website' van je Linksys, en druk op Status.
In het Router 'tabblad' zou je in de sectie Internet een ip-adres moeten zien dat de zgn. WAN-aansluiting van de Webstar gekregen heeft.
Wordt daar een een ip-adres genoemd dat qua indeling 192.168.x.x danwel 10.x.x.x danwel 172.x.x.x heeft, dan is het apparaat ervoor (de Webstar dus) een router.
Is het een ip-adres dat overeenkomt met wat getoond wordt in WatIsMijnIP.nl, dan is het een modem.

Is de Webstar een modem, dan kan ik je op dit moment niet verder helpen. Is de Webstar een router, dan moet je in de Webstar (ook) portforwarding instellen naar dat WAN ip-adres van de Linksys dat je zojuist hierboven achterhaald hebt uit de Status.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik hbe het probleem al gevonden heb kwam omdat norton alles blokeerde :confused: maar bedankt voor de reacties:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan