Bij gegevenstype numeriek is het niet meer mogelijk een andere veldlengte in te stell

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoldL

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
14
Hallo,

als ik in een tabel het gegevenstype numeriek selecteer staat deze standaard op lange integer ingesteld.
Wanneer ik op de keuzemenu veldlengte klik opent deze maar de keuzelijst is leeg en is het dus niet mogelijk om de veldlengte te wijzigen.

Ik werk met office 365, heb al een volledig herstel en herinstallatie gedaan, maar het probleem blijft.
Heb dit probleem nu pas ontdekt, enkele weken terug was dit niet zo, dit heb ik op mijn PC op het werk en op mijn PC thuis.

Wat zou hier aan de hand zijn, en hoe is dit op te lossen?
 
Als dat veld wordt gebruikt dan kan je dat inderdaad niet meer veranderen, tenzij je eerst de koppeling verandert. Ik werk zelf niet met 365 dus ik kan het niet verifiëren, maar ik ben het probleem in geen enkele versie verder tegengekomen.
 
Heb het zelfs bij het maken van een nieuwe db, en dat is dan toch wel niet normaal.
 
Nee, zoals ik hierboven zei, heb het zelfs als ik een totaal nieuwe db aanmaak, bij de eerste tabel die ik aanmaak.
En ook in oudere db's, kan het echt nergens meer aanpassen.
Moet een fout in access zijn.
Zal maandag even de helpchat van Microsoft benaderen, vanmorgen was die niet te bereiken.
 
Wat gebeurt er als je de standaard instelling van een numeriek veld verandert?
 
Standaard stond op lange integer, gewijzigd naar dubbele precisie, dan zijn nieuwe velden ook dubbele precisie, maar ook niet te wijzigen, keuzelijst blijft leeg.
 
Zoals ik al zei, gebruik ik geen Office 365. Het zal je dan ook niet verbazen dat het veld in A2010 perfect is aan te passen :). Nu dus maar wachten op iemand die wél met O365 werkt. Zou weer een extra reden zijn trouwens om niet over te stappen :D.
 
Is het dit dat gezoekt zie bijlage, in de opties kunt ge instellingen wijzigen voor nummeriek veld.
 

Bijlagen

  • Lange integer.PNG
    Lange integer.PNG
    49,3 KB · Weergaven: 67
Ik denk het niet, dat scherm is voor standaard opmaak zodat je niet steeds bepaalde zaken moet naar smaak aanpassen
 
Is hier al een oplossing voor? Ik heb windows 7 en MS access 2016. Net als ArnoldL ineens last hiervan (bestaande en gloednieuwe dbases). De suggestie van Vanjan is een workaround. Ook kan je een bestaand veld kopieren en aanpassen. Maar je kunt niets wijzigen. De pull down is leeg, en als je als iets intypt (zelfs "Lange integer") dan krijg je de melding dat die niet in de lijst staat.

Aanvulling: Ik zie dat dit ook al is gemeld in de Microsoft community. Met een comment: "As I noted in other threads, the dev team is aware of this and has set fixing as their top priority. " Dus hopelijk snel oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij een duidelijke boodschap. Ik heb 2016 wel een tijdje gebruikt, maar snel weer van de pc af gegooid. Had overigens niks met dit probleem te maken, want daar had ik geen last van. Ik zou als ik jou was dus inderdaad rustig wachten op een update, en ondertussen met een kleine tool (een popup formulietje met een keuzelijst bijvoorbeeld) en een procedure het veld aanpassen. Hier wat voorbeeldjes van werkende code:
Code:
Function AlterTable(t_naam As String, v_naam As String, v_type As String)
    CurrentDb.Execute "ALTER TABLE " & t_naam & " ALTER COLUMN " & v_naam & " " & v_type
End Function

Code:
Sub test3()
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "Byte"
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "SmallInt"
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "Integer"
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "Single"
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "Double"
    AlterTable "_Actief", "Veld1", "Currency"
End Sub
 
Toen ik woensdag contact nam met de Microsoft Helpdesk vroeg men me om eens een volledige herinstallatie van Office 365 uit te voeren.
Zei hen dat ik dit al gedaan had, maar bleven maar aandringen met extra na verwijdering en na herinstallatie PC even uit en terug aan zetten.
Had daar echter geen zin in, je kan daarna alles opnieuw instellen.

Zie nu dat ze ervan op de hoogte zijn, dan maar een update afwachten zal de boodschap zijn.

Deze gaat als (bijna) opgelost.:confused:
 
Dat lijkt mij een duidelijke boodschap. Ik heb 2016 wel een tijdje gebruikt, maar snel weer van de pc af gegooid.
Wij gebruiken de 2016 op onze server reeds gedurende een maand en moet zeggen dat een eigen calendar control van A2007 die in de A2010 niet meer werkte terug gewoon werkt in de A2016
Voor een keer goed nieuws :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan