• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij het copieëren van een word-document zijn de indentnummer en tab verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RElstrodt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2021
Berichten
2
Hallo Forem leden,

Kan iemand mij helpen met het onderstaande probleem?

Code:
' Open het Bibliotheek-Document
strBiblioFilePath = ActiveWorkbook.Path & "\Bibliotheek\" & strBiblioDocument & strExtension
Set objBiblioWord = CreateObject("Word.Application")
Set objBiblioDoc = objBiblioWord.documents.Open(strBiblioFilePath, ReadOnly:=True)
strBiblioTekst = objBiblioDoc.Range(0, objBiblioDoc.Range.End)

De bestanden die ingelezen worden uit het WordDocument strBiblioDocument zien er als volgt uit:

Clausule 123
1.>Tekst ... ( > is een tab)
Nog meer tekst ...
...
Laatste regel.

Na het invullen van de var strBiblioTekst ziet document er als volgt uit:

Clausule 123
Tekst ...
Nog meer tekst ...
Laatste regel.

De indent nummering en de bijbehorende punt en tab zijn verdwenen. Alle overige tekst komt zonder problemen over.

De VBA coding staat in Excel en opent van daar uit de Word documenten met de strExtentie .docx

Met vriendelijke groet,
Rolf Elstrodt
 
Waarvoor open je in Excel een Worddocument ?
Wat moet er gebeuren in Excel of Word nadat het bestand geopend is ?
Aan Word-inspringen en Word-nummering heb je niets in Excel.

De code is onnodig gecompliceerd (waar heb je die vandaan geplukt ?)
Vermijd overbodige variabelen.
Gebruik geen VBA-code die je niet volledig begrijpt.

Code:
Sub M_snb()
   with GetObject(ActiveWorkbook.Path & "\Bibliotheek\voorbeeld.docx")
     c00 =.content
   end with
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hallo snb,

Dank voor jouw snelle reactie.

Ik open de Worddocumenten in Excel om dat daar een vrij complex programma draait die aan de hand van de inhoud van cellen, in de teksten van verschillende woorddocumenten eerst nog wat replacements gemaakt moeten worden om daarna in een Worddocument verzameld te worden voor de gebruiker.

Dus de Word-inspringen heeft in Excel niets te doen, maar zijn wel zeer belangrijk in het uiteindelijke document voor de gebruiker.

Jouw coding is inderdaad korter (dank hiervoor) maar lost mijn probleem met de Word-inspringen niet op.

met vriendelijke groet,
Rolf Elstrodt
 
Maar waarom start je de macro dan niet gewoon in Word, als Excel er niets mee te maken heeft ?

Je info is te summier om gerichte suggesties te doen.
Wat is bijv. een 'komplex' programma in Excel ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan