Bij het formatteren van C. ook D. kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
2 partities op de C. schijf, dus C en D. Gisteren C. geformatteerd en tot mijn stomme verbazing was ook de hele D. partitie leeg. Niet zo'n groot probleem, want daar staan alleen maar programma's op. Ik moet er niet aan denken dat het mijn opslag geweest zou zijn. Kan ik iets verkeerd gedaan hebben? Ik heb gewoon het normale commando format C: gegeven.

Opgestart met opstartdiskette. C is NTFS en de rest Fat32

Aangezien dos geen ntfs kan lezen of formatteren werd je d partitie als 1e partitie gezien (en krijgt dus letter c) en zodoende heb je die gegevens met je format c: gewist

Is de bedoeling om windows opnieuw te installeren ? waarom doe je het niet met de xp cd (formatteren)

Geplaatst door m@rio
Aangezien dos geen ntfs kan lezen of formatteren werd je d partitie als 1e partitie gezien (en krijgt dus letter c) en zodoende heb je die gegevens met je format c: gewist

Maar hoe kan het dan, dat ik op C. de besturing heb en op D niet?

Die besturing bestaat helemaal niet meer op het moment dat je opstart vanaf diskette. Dan is DOS de baas en die ziet enkel de FAT-partitie. En daar wordt dus de driveletter C: aan toegekend. Als je weer formatteert, dan is het verstandig om met een DIR commando even te checken wat er op de betreffende partitie staat.
Overigens kun je onder DOS geen NTFS partitie formatteren. Dat kan wel met de WInXP installatie CDROM of Partition Magic diskette.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan