bij het installeren van xp bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
98
hallo allemaal,

Ik heb gisteravond geprobeerd op een 'compaq evo' xp pro te zetten.
alles lijkt normaal en de pc gaat de bestanden kopieren daarna start hij opnieuw op en komt hij in een bsod. ik heb ook al geprobeerd de pc in veilige modus op te starten maar dan start hij weer opnieuw op. ik wil de computer als server gebruiken.. heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb ook nog een andere pc als ik dei wil opstarten blijft hij hangen in het bios scherm????

groeten,
sQuiXS
 
Laatst bewerkt:
misschein biosje resetten , batterij haal je uit het moederbord dan laat je de pc opstarten, laat je hem 1 minuut zo draaien. Dan doe je hme weer uit en doe je batterij van de bios weer terug in je moederbord. ( nu is de CMOS gecleared en de gereset )
 
maar ik kan xp niet eens installeren of ik krijg al een blauw scherm hoe moet ik ze dan installeren? de OEM cd heb ik niet meer....:(
 
Blauw scherm bij installatie....
In welk stadium krijg je het blauw scherm en welke foutmelding (code, etc)
 
Blauw scherm bij installatie....
In welk stadium krijg je het blauw scherm en welke foutmelding (code, etc)

Zieje wel dat ik in dat andere topic gelijk had dat ook Belgen de startpost goed moeten lezen!
 
Wat bedoel jij met startpost...

Ik laat hem zien en jij zegt dat je niets ziet....
Maar als je eens een plaatje zou bijvoegen, weet iedereen misschien waar je het over hebt.
 
Met startpost bedoel ik de eerste vraag in het topic, dus de originele vraag van de poster, deze dus:

hallo allemaal,

Ik heb gisteravond geprobeerd op een 'compaq evo' xp pro te zetten.
alles lijkt normaal en de pc gaat de bestanden kopieren daarna start hij opnieuw op en komt hij in een bsod. ik heb ook al geprobeerd de pc in veilige modus op te starten maar dan start hij weer opnieuw op. ik wil de computer als server gebruiken.. heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb ook nog een andere pc als ik dei wil opstarten blijft hij hangen in het bios scherm????

groeten,
sQuiXS

En daar staat toch wel HEEEEL duidelijk dat het gaat om een BSOD tijdens de installatie en ook wanneer en hoe dat gebeurt!!

Zelfs de titel van de vraag luidt: bij het installeren van xp bsod
 
@mrmusic

BSOD ja en ik vraag welke code hij heeft

Jij geeft enkel maar commentaar op andere mensen die posten plaatsen.
Beter constructief meewerken ipv van andere te bekritiseren.
 
Ik geef geen commentaat op andere mensen, ik geef commentaar op onzin-antwoorden...

Wanneer een een BSOD is tijdens de installatie van het OS, is het allereerst een beetje onzinnig om als oorzaak de drivers te geven, immers, zover is het nog lang niet...

Daarna zeg je opeens: een BSOD tijdens installatie???

Daar gaat het topic nou juist over

Ook vraag je aan TS wanneer dat BSOD optreedt, twerwijl dat toch duidelijk aangegeven wordt.

En ja, dat soort dingen irriteren me!
 
Laatst bewerkt:
S-ata schijf
Denk het zelf niet maar zou toch kunnen!
 
@TS: hoe probeer je XP te installeren??
Vanuit een bestaande installatie of start je daadwerkelijk op vanaf de XP cd??
 
aan de harde schijfligt het niet (IDE) heb al 3 verschillende harde schijven geporbeerd. Ik doe gewoon een clean installatie met een orginele windows XP Home. als alle bestanden bijna klaar zijn (99%) gaat hij naar 100% toe en krijg ik een BSOD. ik heb wel eens vaker xp opnieuw op dat ding geinstaleerd, maar nu lukt dat ineens niet meer :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan