bij hogere rpm een aparte controller noodzakelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrik1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo allemaal,

ik heb een Compaq Pressario van een jaar of 3. Mijn harddisk is er een van 15,3 Gb met 5400 rpm.

Kan ik hierbij probleemloos een harddisk die draait op 7200 rpm plaatsen of moet er dan ook een aparte controller geïnstalleerd worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

vriendelijke groeten,
hendrik

Die kan je er gewoon op plaatsen. Het kan wel zijn dat je, helaas nu al, verouderde computer een grote schijf (capaciteit) niet ondersteund.

Geplaatst door hendrik1981
Hallo allemaal,

ik heb een Compaq Pressario van een jaar of 3. Mijn harddisk is er een van 15,3 Gb met 5400 rpm.

Kan ik hierbij probleemloos een harddisk die draait op 7200 rpm plaatsen of moet er dan ook een aparte controller geïnstalleerd worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

vriendelijke groeten,
hendrik

Kan in principe wel, maar zorg wel voor een HD-cooler, aangezien een 7200rpm schijf snel warm wordt.

Die 15,3 Gb met 5400 rpm, zit die aan een ATA-100 controller? Deze zorgen namelijk voor snellere prestaties en is eigenlijk wel aanbevolen voor een 7200rmp-HD....

Geplaatst door Muurhond

Kan in principe wel, maar zorg wel voor een HD-cooler, aangezien een 7200rpm schijf snel warm wordt.

Die 15,3 Gb met 5400 rpm, zit die aan een ATA-100 controller? Deze zorgen namelijk voor snellere prestaties en is eigenlijk wel aanbevolen voor een 7200rmp-HD....
Een Ata-100 controller heeft hij zeker niet, die kwam pas uit in de zomer van 2000. Maar een cooler is zeker niet nodig bij een moderne 7200 toeren schijf, de schijven van deze tijd blijven koel genoeg om zonder extra koeling betrouwbaar te functioneren. Het is wel te hopen dat topicstarter een ATA-66 controller heeft en zo ja, ook een 80-aderige kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan