Bij hoog cpu gebuik kraakt mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

69Kempi

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Sinds een tijdje kraakt mijn pc zeer erg. Alles werkt nog wel maar ik word gewoon gek van het geluid en soms wordt mijn pc weldegelijk sloom als hij kraakt. Mijn pc kraakte nadat ik een stopfout kreeg.(overigens gerepareerd met de hulplijn van dell dus ik neem aan goed)

Laatst bewerkt:
al gecontroleerd op spyware? en wat voor soort gekraak is het? ik ken gekraak van hdd, geheugen, beeldscherm (danwel tijdelijk, meestal gaat hij boem daarna), en meer

zover ik weet is dat dan mijn hardeschijf. spyware scan loopt nu maar dat doe ik regelmatig.

Voor de zekerheid zou ik maar een backup maken.

Nou ik zit al een heletijd met dit probleem dus of dat echt nodig is weet ik niet.

Pc kraakt bij hoog cpu gebruik? Jouw hersens kraken ook wel eens als je hard moet denken, toch? Haha!

Maarreeh…. Heb je al eens gecontroleerd hoe het met de temperatuur zit? Als de cpu flink moet werken, wordt er behoorlijk wat warmte geproduceerd. Het kan natuurlijk best zo zijn dat bepaalde onderdelen van de behuizing van de pc onder invloed van die warmte gaan uitzetten, wat een krakend geluid kan produceren als onderdelen langs elkaar schuiven.

Check eens even hoe warm alles wordt. Met een programmaatje als Speedfan is dan een fluitje van een cent.

Zijn het echt korte, harde tikken, of hoor je echt schurende geluiden van dingen die over elkaar heen krassen?

Kom er eerst maar eens achter of het werkelijk je harde schijf is, alleen met "mijn PC kraakt" schiet je niet veel op.

Met een betere definitie van het geluid kan de boosdoener makkelijker achterhaald worden.

Als de wisselbestands instellingen niet goed staan, is die schijf constant bezig met schrijven, en als de DMA niet aanstaat en de schijf in PIO mode werkt, zal de computer ook erg langzaam worden.

Maar dit slaat alleen op de harde schijf.

Kan ook zijn dat de lagers van je CPU koeler wat versleten is. Als de CPU harder moet gaan werken zal de koeler sneller draaien en dat daar het geluid vandaan komt.

niet-actieve system vaak meer dat 70 cpu verbruikt
Hoe hoger dit percentage hoe beter. Het liefst wil je deze op 99% zien staan. Dit proces geeft namelijk weer hoe "idle" je pc is, m.a.w., als dit proces op 99% staat heeft de pc 99% tijd voor jou.

Laatst bewerkt:
Ik had gister al fanspeed geïnstaleerd hij geeft aan dat hij als hij even loopt rond de 27 á 29 graden is best aardig tog?

Ik vind het zelf een schuurend geluid geen tikken ofzo als het geluid bezig is hoor. ik ook constand wat. Ik heb het opgenomen maar ik vind het niet super duidelijk. (sorry voor het muziekje tussen door)

link van het geluid ( dit hoor ik niet altijd maar wel meer dan 3 keer per min.)
http://www.badongo.com/file/3016147
http://www.badongo.com/file/3016163

Laatst bewerkt:
dat klinkt als een half-dooie E.T.! heb je je kast al eens opengemaakt, en dan aangezet? het kan ook makkelijk zijn dat een snoertje telkens in je fan vliegt.

als dat zo is hoe kan ik hem dan open maken om te kijken?

ik heb hem open gemaakt maar heb toch het idee dat het aan te voorkant kraakt, als het gelelampje flikkert.. maar ik kan moeilijk met 100% zekerheid zeggen dat het aan de voorkant zit..

een fan heb ik open, de onderste maar daar zit niks in. de bovenste kan ik volgensmij niet bij

Laatst bewerkt door een moderator:
kan je eventueel een foto van je kast (uiteraard binnenkant) posten? het lijkt mij nu dat je interne speaker kortsluiting met je hdd-LED maakt.

Kom er eerst maar eens achter of het werkelijk je harde schijf is, alleen met "mijn PC kraakt" schiet je niet veel op.

Sorry hoor, maar met zo'n vage omschrijving kan niemand wat mee, kom er eerst maar eens achter waar het vandaan komt, dat is op afstand toch niet te horen.:confused:

Maar wat is normaal het probleem als een computer kraakt. Als hij niet is gevallen en er niet in de kast is gerommeld? Kan dit komen door een stopfout die ik kreeg maar heb opgelost met de dell hulplijn, sindsdien heb ik dit bagger geluid

hier info over mijn pc

Manufacturer: Dell Computer Corporation
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
Memory: 510MB RAM
Hard Drive: 119 GB
Video Card: NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X
Monitor: Plug en Play-monitor
Sound Card: SoundMAX Digital Audio

Keyboard: USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan