• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij iedere wijziging in kolom A, totaal tekst in kolom B samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AWEE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AWEE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Ik heb een lijst met postcodes in kolom A en track en trace nummers voor pakketjes in kolom B. Vaak heeft dezelfde postcode meerdere pakketjes en dus meerdere track en trace codes. Dan staat er in A1, A2, en A3 dezelfde postcode maar in B1, B2 en B3 een andere track en trace. A4 heeft dan bijvoorbeeld weer een andere postcode. Ik wil dus bij iedere wijziging in kolom A, het totaal van de tekst in kolom B samengevoegd met een spatie of komma ertussen.

Het gaat erom dat ik in een mailmerge gemakkelijk een kolom kan pakken om in één keer alle track en trace codes door te geven.

Kan iemand me helpen? Zie bijlage, waarbij kolom A en B is zoals het nu is en C is zoals ik het wil.

AWEE

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wellicht kan je het één en ander verduidelijken m.b.v. een voorbeeldbestand.

De basis is goed. Ik bedoelde alleen niet met de postcode erbij, maar dat heb ik zelf aan kunnen passen.

Bedankt. Nu ben ik klaar :)

Kun je me nog uitleggen waarom je in cel C het deel LINKS en LENGTE in je formule hebt gebruikt. Als ik namelijk deze =ALS(A4=A3;"";D3) formule pak ipv deze =ALS(A4=A3;"";LINKS(D3;LENGTE(D3)-1)) dan blijft het resultaat hetzelfde.

Laatst bewerkt:
@BikerBill: Netjes opgelost met een hulpkolommetje

@AWEE: De formule die BikerBill gebruikt laat de komma aan het einde weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan