• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij klikken in cel beveiligd blad verspringt de cursor naar een ander tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisVerheggen

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met behulp van vba een registratiesysteem te maken. Nu heb ik hierin een blad beveilgd. In dit blad staan allemaal links naar een ander blad, deze is niet beveiligd. Als ik in het beveiligde blad op een cel klik dan krijg je het scherm dat het blad beveiligd is.
Als ik dan op ok klik dan springt excel automatisch naar de cel in het onbeveiligde blad.

Weet iemand of hier toevallig een oplossing voor is?

Alvast bedankt!

Mvg,

Joris

Wat heb je allemaal beveiligd?

Joris,

Wat heb je bij het beveiligen van het blad allemaal aangevinkt? Als je teveel aanvinkt, kun je inderdaad helemaal niks meer op dat blad en is het logisch dat de cursor naar een ander blad springt.

:rolleyes:

Ik heb alleen de volgende punten aangevinkt,

Vergrendelde cellen selecteren
Ontgrendelde cellen selecteren
autofilter gebruiken

De cel in het beveiligde blad bevat wel de Formule DEEL en hier staat een link in
naar het onbeveiligde blad. Ik denk dat het er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt,

Joris

Ik kan het probleem dat jij beschrijft alleen simuleren als ik bij de beveiliging alleen een vinkje zet bij 'ontgrendelde cellen selecteren'. Als ik dat doe, springt Excel ook naar het andere blad. Als ik daarentegen een vinkje zet bij 'vergrendelde cellen selecteren' dan doet ie dat niet.
Kun je anders een voorbeeldje plaatsen zodat ik kan kijken?

:thumb:

Hallo,

In de kolommen Ct/mF van de sheet "selectie" staan de functies staan de DEEL formules
Daarnaast zijn de andere cellen ook allemaal gelinkt naar het tabblad "Invullijst" Bij alle cellen springt Excel automatisch naar "Selectie" Dit was mij nog nooit opgevallen, en vind het ook maar vreemd dat Excel het doet.

Alweer bedankt, misschien moet ik het vinkje "ontgrendelde cellen" maar uit zetten.

Groet Joris

Bijlagen

In jouw beginpost schreef je:
"Als ik in het beveiligde blad op een cel klik dan krijg je het scherm dat het blad beveiligd is."
Dit klopt niet. Je kan wel klikken op een cel (selecteren), maar kan een cel niet wijzigen (dubbelklik op een cel of F2).

Excel zegt als het ware:
Deze cel is beveiligd, dus deze kan je niet wijzigen. Maar aangezien het resultaat afhankelijk is van een cel op een ander werkblad (welke niet is beveiligd) stuur ik je maar door naar die cel.

Dan had ik moeten zeggen dubbel klik, sorry. Maar is dit ook uit te zetten?
Ik heb expres 2 sheets gemaakt zodat de gegevens niet gewijzigd kunnen worden.
Als ik het blad invullijst moet beveiligen moet ik een aantal codes in VBA aanpassen.
Dit wil ik graag voorkomen.

Bedankt,

Joris

Het makkelijkst: zet het vinkje bij "vergrendelde cellen selecteren" uit.

Wat ga je met het andere werkblad doen dan?? Ga je die verbergen ofzo? Je zal op dat werkblad toch ook iets van beveiliging moeten zetten lijkt mij.

Nee dat hoeft niet,

Ik haal de tabbladen weg. De mensen die er mee werken hebben helemaal
niks met excel of zelfs niet met computers. Dus....
Daarom is het ook vervelend dat Excel bij het dubbel klikken door schakelt.
Deze mensen die er mee gaan werken konden dat wel eens per ongeluk doen
namelijk.:p

Groeten Joris

Als je de andere werkbladen weghaalt zal/kan excel ook niet meer doorverwijzen.;)
Dan zal je de formule's ook moeten kopieren en plakken speciaal als waardes.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, sorry. Via opties laat ik
de bladtabs niet meer zien. Ze zijn er dus wel nog. De mensen zien ze
niet dus kunnen ze er ook niet komen;)

Ik werk met Excel en VBA volgens mij niet echt op de gebruikelijke manier.
Het werkt, dus dat is voor mij het belangrijkste;)

Groet

Ik heb het geprobeerd met het vinkje uit te zetten bij "vergrendelde cellen selecteren",
Hij springt dan nog steeds over. Zelfs als ik bij "vergrendelde cellen selecteren" en 'ontgrendelde cellen selecteren" het vinkje uit zet blijft Excel overspringen.

Ik denk dat ik maar een andere oplossing moet gaan zoeken!

Toch bedankt!

Groet Joris

Ten eerste alle bedankt voor jullie tijd.
Ik heb een oplossing gevonden.
Bovenaan met opmaak-->Blad-->verbergen,
Verberg je het tabblad. Als het blad verborgen is
wordt de link niet meer gevolgd en de macro`s blijven gewoon
werken.

Groetjes Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan