• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij kopieren met vulgreep moet de formule telkens 4 kolommen verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benhier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2014
Hallo allen,

Ik wil graag de waarden van totaal 4 kwartalen bij elkaar optellen die horizontaal naast elkaar staan (kolommen)
en dit vervolgens in een cel weergeven met bijbehorende jaartal.
Vervolgens wil ik deze cel van het jaartal (som van 4 kwartalen) kunnen kopiëren naar rechts (vulgreep) waarbij de volgende 4 kwartalen worden opgeteld van het volgende jaar.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd en in het geel aangegeven dat daar de formule gekopieerd naar rechts kan worden gedaan door de vulgreep.

Bijlagen

Sorry, ik was niet volledig.

Jij bent er vanuit gegaan dat dit alle getallen zijn (t/m kolom X), maar ik krijg natuurlijk elk kwartaal weer nieuwe getallen erbij en dit herhaalt zich elk jaar.
Dus als er een nieuw jaar erbij komt met kwartaal cijfers, dan wil ik graag hier de som van in rij 5 bij dat jaartal. Deze uitkomst wil ik bereiken door alleen de formule naar rechts te kopieren (van voorgaande jaar) d.m.v vulgreep in het gele gebied.

Mvg Ben

Ik ben daar niet van uitgegaan maar tot zover was het.
Naar rechts trekken heb ik ook gedaan.

Je zou de formule natuurlijk ook kunnen aanpassen naar het bereik, dat is niet zo moeilijk lijk mij.
Anders op een andere oplossing wachten.

Suc6

Het bereik schuift ook maar 1 cel op bij het kopieren van cel naar cel, ipv van dat het 4 kolommen opschuift... daar breek ik dus mijn hersens op.

Plaats deze eens in cel A5 en trek dan door naar rechts:

Code:
=SOM.ALS(1:1;"*"&A$4;2:2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan