Dit 'probleem' heb ik al heel lang, lees: vele jaren. Altijd al, eigenlijk.
Al die tijd maak ik gebruik van een 'tijdelijke oplossing', vandaar dat ik de vraag nooit gesteld heb hier.
Situatie is als volgt.
Stel ik heb 3-4 verschillende Excel bestanden open.
Dan komt het regelmatig voor dat ik de cursor niet meer zie, c.q. dat ik kan niets meer ingeven. Excel is als het ware 'geblokkeerd'.
Mijn 'oplossing' is dat ik een van de andere Excel bestanden selecteer en die gewoon even opsla / save.
Ik kan dan gewoon weer een tijdje verder met het bestand waarin ik bezig wás.
Het probleem is helaas niet reproduceerbaar, het is ook niet met een bepaalde interval, of wat, het gebeurt gewoon.
Vraag: Is dit een bekend gebeuren?
De 'B-vraag' : is daar een 'echte' oplossing voor?
Mijn vermoeden(!) is dat het misschien te maken heeft met het personal.xlsb bestand, die dan gedeeld wordt door verschillende Excel bestanden.
Mogelijk dat dat leidt tot zo'n blokkade?
Bij voorbaat dank.
Al die tijd maak ik gebruik van een 'tijdelijke oplossing', vandaar dat ik de vraag nooit gesteld heb hier.
Situatie is als volgt.
Stel ik heb 3-4 verschillende Excel bestanden open.
Dan komt het regelmatig voor dat ik de cursor niet meer zie, c.q. dat ik kan niets meer ingeven. Excel is als het ware 'geblokkeerd'.
Mijn 'oplossing' is dat ik een van de andere Excel bestanden selecteer en die gewoon even opsla / save.
Ik kan dan gewoon weer een tijdje verder met het bestand waarin ik bezig wás.
Het probleem is helaas niet reproduceerbaar, het is ook niet met een bepaalde interval, of wat, het gebeurt gewoon.
Vraag: Is dit een bekend gebeuren?
De 'B-vraag' : is daar een 'echte' oplossing voor?
Mijn vermoeden(!) is dat het misschien te maken heeft met het personal.xlsb bestand, die dan gedeeld wordt door verschillende Excel bestanden.
Mogelijk dat dat leidt tot zo'n blokkade?
Bij voorbaat dank.