bij momenten zeer traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
De laatste weken merk ik op dat internet bij momenten heel traag werkt.

Deze week al verschillende zaken geprobeerd om dit ongedaan te maken.

Volledige avg virusscan
CCleaner en Schijfopruiming uitgevoerd
Laptop volledig afgesloten en daarna weer opgestart.
Alle windows updates heb ik uitgevoerd

Malware bytes heb ik niet kunnen uitvoeren aan gezien mijn trail versie verlopen is.

Wat kan ik nog meer doen?

Of is de enige mogelijkheid mijn PC formatteren en zo ja hoeveel dagen duurt het dan vooral alles terug geïnstalleerd is met windows updates erbij.

Dit is een onvolledige melding, want je vermeldt niet hoe je verbindt: Bedraad of draadloos.

Ik zou het bedraad proberen en kijken of de symptomen terugkomen. Indien bedraad het probleem niet bestaat, dan zullen waarschijnlijk wifi netwerken in je buurt op (ong.) dezelfde wifi kanaalnummers als jouw eigen wif netwerk (of andere apparaten op dezelfde netwerkfrequentie) je wifi trager maken.

Tijs.

Dit is een onvolledige melding, want je vermeldt niet hoe je verbindt: Bedraad of draadloos.

Ik zou het bedraad proberen en kijken of de symptomen terugkomen. Indien bedraad het probleem niet bestaat, dan zullen waarschijnlijk wifi netwerken in je buurt op (ong.) dezelfde wifi kanaalnummers als jouw eigen wif netwerk (of andere apparaten op dezelfde netwerkfrequentie) je wifi trager maken.

Tijs.

Inderdaad, het is juist wat je zegt, internet werkt snel via netwerkkabel, hoe kan ik het Wifi probleem oplossen of kan ik dit niet oplossen?

Je kunt m.b.v. inSSIDer kijken welk kanaalnummer het minst belast is en die dan instellen op je router als wifi kanaal.

Tijs.

Je kunt m.b.v. inSSIDer kijken welk kanaalnummer het minst belast is en die dan instellen op je router als wifi kanaal.

Tijs.

Voor mij is dat Chinees heb programma gedownload en uitleg gezocht en enige wat ik weet is dat het beter kan ingesteld staan, maar ik vind geen ip adres terug op mijn modem ook nie op het boekje van de internetprovider en via mijn telenet lukt het ook niet aangezien ik geen draadloze modem heb.

Tis verzekers vrij simpel maar ik heb dit gewoon nog nooit gedaan.

Inderdaad heel simpel:
Er staat (na het opstarten) gewoon een User Guide die je kunt volgen.
The Link Score is your key to ensuring your access point is on the ideal channel. The higher your score, the better performance you can expect from your network.
De Link Score kan tot 100 lopen, en hoe hoger hoe beter.
Dus je kunt spelen met eerst het instellen van kanaal nummer 1 op je wifi router, dan inSSIDer starten, bij Networks je eigen netwerk aanklikken en kijken welk Link Score wordt genoemd. Noteer welke score dat is.
Dan kanaal nummer 4 instellen op je router, dan inSSIDer starten, bij Networks je eigen netwerk aanklikken en kijken welk Link Score wordt genoemd. Noteer welke score dat is.
Dan kanaal nummer 6 instellen op je router, dan inSSIDer starten, bij Networks je eigen netwerk aanklikken en kijken welk Link Score wordt genoemd. Noteer welke score dat is.
Doe hetzelfde voor kanalen 9 en 11 en 13. Stel uiteindelijk het kanaalnummer in die het beste uit de bus kwam (dus welke de hoogste links score had).

Tijs.

Moet ik mijn ip adres van mijn router weten vooraleer ik het probleem kan oplossen? Of heb ik dit totaal niet nodig?

Ik zie op mijn router ook niets van channel staan.

Je junt het kanaalnummer van de router alleen wijzigen in de configurate van de router, en daarvoor moet je erop inloggen, wat betekent dat je het ip-adres van de router met http:// ervoor in de adresbalk van je webbrowser moet zetten en op Ga klikken of de Enter-toets gebruiken.
Zie verder de handleiding van je router waar je het wifi kanaalnummer kunt aanpassen, hoe je moet inloggen etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je junt het kanaalnummer van de router alleen wijzigen in de configurate van de router, en daarvoor moet je erop inloggen, wat betekent dat je het ip-adres van de router met http:// ervoor in de adresbalk van je webbrowser moet zetten en op Ga klikken of de Enter-toets gebruiken.
Zie verder de handleiding van je router waar je het wifi kanaalnummer kunt aanpassen, hoe je moet inloggen etc.

Tijs.

Ik heb het ip adres ingegeven maar kan geen verbinding maken, ook al een ip adres opgezocht maar ook deze op internet kon geen verbinding maken.

Ik heb een D-Link Wireless G Access Point type DWL-G700AP en een
D Link Fast Ethernet Switch DES-1005D / DES-1008D

Wellicht als ik verbinding krijg is het kinderspel om eens van kanaal te veranderen.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",

Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
  • List IP Configuration aan
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan