bij niet in lijst tijdens het invullen 2003 access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Hoe kan ik een bericht laten verschijnen als in een keuzelijst met tekstvlak de keuze niet bestaat.....pop up bericht

bedankt

Hey Twomax,

Ik begrijp je niet helemaal je zegt en wat je ermee bedoeld

wat ik uit het bericht heb gehaald is dat je graag een soort UserForm wilt maken. Dit doe je zo

stap1. Download Microsoft Visual basic/studio
Klik hier

hier heb ik een filmpje waarin Visual Basic/Studio word uitgelegd
Klik Hier

als je meer wilt weten wees duidelijker met wat je wil ;)

De vraag is duidelijk genoeg, en het antwoord is dus ook simpel.
Een keuzelijst heeft de gebeurtenis <Bij niet in lijst> die je daarvoor kunt gebruiken. Ik gebruik de optie overigens om gelijk de ontbrekende waarde toe te voegen of een onderliggend formulier te openen. Ik zie erg weinig winst in alleen het tonen van een Msgbox.

Wil alleen een Msg tonen om dat het toevoegen ervan niet door de gebruiker mag worden gedaan maar door mij....in de msg wordt daarna verwezen om miij een mail te sturen.
Vraag is welke code gebruik ik om een msg in de < bij niet in lijst> te zetten

Ik zou dan gelijk de mail ook maar genereren; gebruiksvriendelijkheid is tenslotte ook ervoor zorgen dat de gebruiker zo weinig mogelijk zelf hoeft te doen.
De msgbox kun je er gewoon inzetten...
Code:
Private Sub cboDebiteurnr_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
    MsgBox "De waarde '" & NewData & "' staat niet in de keuzelijst." & vbLf _
        & "Neem contact op met de systeembeheerder.", vbOKOnly + vbInformation
        Response = acDataErrContinue
        Me.cboDebiteurNr.Text = ""
End Sub

hmmz eens kijken hoe dit werkt zou super zijn :) Heb trouwens tabel overige lokaties ook uit DB gebouwd :)
Gaat de verbouwing al vooruit ;) hmmz hoe maak ik die verwijzing dan naar de mail want er gebeurd nu niks :S

Laatst bewerkt:
code:
Private Sub straatId_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
MsgBox "De waarde '" & NewData & "' staat niet in de keuzelijst." & vbLf _
& "Neem contact op met de systeembeheerder.", vbOKOnly + vbInformation
Response = acDataErrContinue
Me.straatId.Text = "Regio"

code\

Hoe kan ik in deze code eerst PlaatsID.text naar Regio zetten

Laatst bewerkt:
Code in code opmaken doe je, als je de tags zelf wilt typen, zo: [ code ] Dan de code, en dan dan afsluiten met: [/ code ] (wel zonder spaties :) )
StraatID lijkt mij een numeriek veld, dus daar kun je tekst inzetten. Het is namelijk een keuzelijst en die laat dan weliswaar tekst zien, maar de gekoppelde kolom zou een numeriek veld moeten zijn.

Regio staat in straatID en deze is gekoppeld aan PlaatsId Regio dus moet eerst plaats naar Regio om zo ook deze straat te vinden....is als tijdelijke invoer daarna zou er een mail naar beheerder moeten komen zodat deze de plaats en straat die niet voorkomt kan toevoegen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan