Bij open Laptop met win 7 (laptop uit standby ) Geen Bilt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Als ik mijn laptop dicht klap en weer open dus laptop uit standby haal, dan heb ik geen bilt meer. ik kan aleen nog maar de Laptop uitdoen. door op nieuw op te starten Hard reset!!.

Wie weet hoe je deze probleem oplost in windows 7 met windows xp had ik hier nooit geen problemen mee.

Dit zal waarschijnlijk met de instellingen te maken hebben. Alle drivers trouwens geïnstalleerd voor Windows 7.

Het is trouwens beeld en geen bilt

(mijn installatie is in het Engels dus ik ken niet de precieze Nederlandse omschrijvingen (tussen haakjes opgeschreven) )

Wat je laptop doet wanneer je het scherm sluit kun je vinden in de energie instellingen.
(batterij icoon naast de klok -> 'more power option' (meer energie opties) -> linker-zijde: 'Choose what closing the lid does' (kies wat het sluiten van het scherm doet) -> Deze staat bij een laptop bij voorkeur op 'Do nothing' (Doe niets). Dan gaat alleen je scherm uit wanneer je het scherm sluit en blijft je pc verder doorwerken.

In alle gevallen is het een goed idee om via Windows-update alle updates te downloaden.
(Daar zit mogelijk ook een nieuwe driver voor je videokaart bij, deze controleert deze functie.)

Wanneer je dit gedaan hebt kun je nog op de website van de fabrikant van je laptop kijken of deze nog andere drivers aanbied en mogelijk een nieuwe bios die dit probleem oplost.

Standby
Ik kan het je niet aanraden, maar wanneer je wel wilt dat je computer standby gaat wanneer je scherm sluit. Kun je controleren of het ook gebeurt wanneer je via de start -> afsluit menu naar standby gaat. Wanneer dit wel werkt en je hebt je spullen up to date zie dan beneden.
Zo niet, veel pc hebben problemen met standby gaan. Dit is niet alleen een windows gebeurtenis maar ook afhankelijk van moederbord functies, die de energie voorziening van de verschillende computeronderdelen regelen. Dus ook een up-to-date bios is nodig. Ook moet je even wachten wanneer je computer bezig is standby te gaan en dit niet onderbreken door het scherm weer te openen.

Wanneer je dit allemaal toegepast hebt zonder resultaat, kun je het beste gaan googlen op het merk en type computer dat je hebt en dit probleem.

Als dit niet lukt kun je het beste in dit topic de gegevens van je computer geven (merk type etc) zodat iemand hier je kan helpen met zoeken.

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan