Bij openen van Word doc. MsgBox default op "JA"

• Onderwerp starter Onderwerp starter FvdF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FvdF

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Beste forum helpers,

Ik heb een excel bestand met daarin vba code die via het netwerk een word document moet openen. Dit word document wordt gevuld vanuit een ander xls database (SQL) en daarna geprint. Als ik het word document gewoon direct open komt hierop een MsgBox met de vraag of SQL uitgevoerd moet worden met als default knop "nee". Dit moet dus altijd "ja" worden.

Nu is mijn probleem dat vanuit mijn vba in excel dit word document wel geopend wordt maar ik niet die vraag over SQL krijg (wordt als default "nee" dan door gezet) waardoor de gegevens nooit up to date meer zijn.

Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat ik deze MsgBox wel te zien krijg of dat deze MsgBox melding als default altijd op "ja" staat ingesteld in dat word document. Ik kan overigens in het word document geen macro vinden die ik aan zou kunnen passen.

Graag jullie ideeën hierover.

Mvgr.
FvdF.

Bekijk bijlage Dekvellen_BUN.rar

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met hier plaatsen. Uploaden zodat het aangepast gaat worden?

Ja, zodat Word kenners er in ieder geval naar kunnen kijken v.w.t. die message box.

Oké,

Ik heb het word document (*.rar) bijgevoegd.

Groet,
FvdF

Je zou, als je de rechten hebt, een Registry sleutel kunnen aanpassen. Ik heb ergens een macro staan (een Word macro, geen Excel macro) die de boodschap onderdrukt. Ik ben hem aan het opzoeken :).

Pas eventueel het officeversienummer 14.0 aan

Code:
Sub samenvoegmelding_Word_onderdrukken()
  CreateObject("Wscript.shell").regwrite "HKCU\Software\Microsoft\Office\14.0\Word\Options\SQLSecurityCheck", 0, "REG_DWORD"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan