Bij opstart blijft er heel lang een leeg bureaublad staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Het opstarten van xp gebeurt in principe normaal. Als ik inlog als gebruiker verschijnt al vrij snel mijn bureaublad. Het duurt echter 5 (!) minuten voordat het zich vult met de startbalk en de nodige iconen. Er komt ook geen gezellig Windows welkom geluidje. In principe zijn daarna alle programma's te gebruiken. Behalve internet. Ik heb het idee dat hij zo lang moet proberen met een verbinding te maken dat daarom een foutmelding komt. Het icoontje van ZoneAlarm waarop anders volop beweging is te zien, wanneer ik op internet ga, blijft nu een onbeweeglijke grijze Z. Als de muis er boven hangt, komt er in beeld "protection is up, ui is initializing" Een paar keer systeemherstel (naar een steeds eerdere datum) heeft tot nu toe geen resultaat gehad. Scannen met AVG (dat trouwens om duistere reden uit mijn progamma's was verdwenen) leverde niets bijzonders op.
Wie weet raad?

Een schoonmaak- en defragmenteeractie lijkt me al heel veel op te lossen.
Doe eerst ook de volgende stappen:

1. Eerst internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

Open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

2. Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

3. Nu download je superantispyware:

http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Dat wil ik allemaal doen. Maar zoals gezegd kan ik niet op internet. (Ik schrijf deze berichten nu vanaf een andere locatie dan thuis) Kan ik de programma's die je noemt op een usb-stick zetten en vervolgens thuis installeren?

Dat wil ik allemaal doen. Maar zoals gezegd kan ik niet op internet. (Ik schrijf deze berichten nu vanaf een andere locatie dan thuis) Kan ik de programma's die je noemt op een usb-stick zetten en vervolgens thuis installeren?

O ja, is waar ook .... :rolleyes:
Nu je me dat nog een keer zegt, denk ik dat ook mijn schoonmaakacties niet veel meer zullen opleveren.
Ik zou ik jou geval een recovery doen, nadat je al je eigen gegevens op een externe schijf hebt gezet.
Naar mijn idee is er behoorlijk wat aan de hand.

Als het echte niet anders kan, zal dat waarschijnlijk moeten. Maar, om terug te komen op mijn vraag; is het mogelijk de programma's die je opnoemt te op een usb-stick (of ext. harde schijf) te zetten en die thuis op de pc te installeren?

Ja je kunt ze opslaan.
Want zodra je de link aanklikt, Krijg de bekende drie opties:
- Uitvoeren
- Opslaan
- Annuleren

ATF-cleaner vraagt slechts 50 Kb opslag
Malwarebytes ongeveer 2 Mb
Superantispyware zo,n 6,5 Mb

Dus dat zal het probleem niet zijn voor een 'stickie'

Werk ze wel in de goede volgorde af!

Nou, inmiddels alles afgedraaid. Ik heb het idee dat er niet veel bijzonders gevonden is. De scanner van Mbam kwam met een aantal dingen met de naam Adware RX toolbar. En dat was het eigenlijk wel. De situatie bleef verder zoals hij was. Uiteindelijk met systeemherstel de boel maar eens lekker ver terug gezet (naar 5 januari) en dat bracht wat verbetering. Nu stond alles binnen normale tijd weer zoals het moet zijn. Ik kon zelfs op internet. Alleen bleek dat van korte duur. Het vreemde is dat ik wel via de site van mijn provider mijn webmail kan openen en ook mail kan versturen en ik kan zelfs gebruik maken van het extern bureaublad dat mij verbindt met mijn werkomgeving op het werk (en via dit extern bureaublad kan ik vervolgens van alles doen), maar verder krijg ik geen verbinding met internet. Hoe kan dat?

Hoi,

Niet onwaarschijnlijk dat het iets met de instellingen van de (vpn ...?) net instellingen met je werk te maken heeft.
Dus goed dat je dat aangeeft.
Vraag het aan de systeembeheerder op je werk, dikke kans dat ze dit probleem wel kennen.

Nee, je begrijpt het niet goed denk ik. Thuis kan ik naar de pagina van mijn provider (en daar mijn mail uitlezen) en ik kan via het externe bureaublad ook toegang krijgen tot mijn werk. Omdat deze verbindingen dus ook via internet gaan, heb ik dus kennelijk wel degelijk toegang tot internet, al beperkt zich dat tot deze twee dingen. Alle andere zaken, zoals bijv. startpagina.nl willen zich niet laden.
Volgens een collega is waarschijnlijk de internet explorer beschadigd geraakt. Zou dat inderdaad de oplossing kunnen zijn?

Ik snap het wel degelijk .. !!!

Als internet explorer beschadigd is, kan je veelal helemaal niet meer 'goed' het web op.
Ik kan je verder niet helpen.
Zoals gezegd: ik zou informeren bij jullie beheerder.
Waarom: omdat je aangeeft dat je met de instellingen voor het 'Extern bureaublad' wel alles kan.
Die instellingen zullen bedoeld zijn om op het netwerk van je werk te kunnen komen en mogelijk doorkruisen de instellingen daarvoor ook het 'normale' internetverkeer.

Zeelandnet:
Test je verbinding, klik hier
Bij geen internetverbinding: klik hier
Als het om problemen met een draadloze verbinding gaat:
http://www.zeelandnet.nl/klantenservice/pdf/zeelandnet_netgear_support_wireless_bereik_kb.pdf

Helpt dit allemaal niet: bel de helpdesk van Zeelandnet

Laatst bewerkt:
Ok ik vraag het na. Maar eigenlijk is het zo dat als ik eenmaal via het ext. bureaublad verbinding heb, ik ook verbinding maak met het internet via mijn werkomgeving. Ik heb dus bijvoorbeeld een andere internet explorer dan thuis, een andere favorietenmap etc.

Ik ga verder kijken. Bedankt dat je me een eindje op weg geholpen hebt!

Probeer IE eens te starten zonder invoegtoepssingen! extra-internetopties-geavanceerd-opnieuw instellen

Hallo Mik,

Het goede nieuws is dat ik inmiddels een iets betere internetverbinding heb. Ik heb de internet explorer opnieuw geinstalleerd en nu kan ik weer op internet. Alleen is het plezier van korte duur. Na ongeveer 15 - 20 minuten ben ik de verbinding weer kwijt. Ik moet dus snel typen nu;) Ik heb gedaan wat jij hebt voorgesteld, maar het heeft nog geen effect.
Mijn dochter zegt al een tijd last te hebben van het wegvallen vd internetverbinding na een bepaalde tijd, (ze heeft op deze pc haar eigen profiel) maar ze kan dan wel gewoon blijven 'msn-en' Net als ik nu steeds wel verbinding kan blijven maken met de pagina van Zeelandnet waar ik kan inloggen om mijn web e-mail te bekijken. Dat is toch gek? Je kan toch niet een 'beetje' op internet?

Vertel eerst 's ff wat voor 'n soort verbinding je hebt; snelle/langzame breedband,is je pc met 'n kabel of draadloos met het modem verbonden.Dit is essentiële informatie om e.e.a. te kunnen beoordelen.
Nog ff dit,ga in je browser naar extra-verbindingsproblemen vaststellen en laat een controlelogboek weergeven!

Laatst bewerkt:
Ik heb een breedbandverbinding (volgens mij snel) via kabel. Er zit ook een router tussen voor de draadloze verbinding met een pc van mijn dochter. Maar mijn eigen pc is met een kabel naar de router verbonden. Dat controlelogboek heb ik gedaan. (Op het moment dat ik weer geen verbinding had) Kan ik het logboek als bijlage bij een bericht als dit voegen? Ik ben nu op mijn werk, maar heb het wel bij me op een usb-stick. Op het moment van de controle had ik voor de zekerheid even mijn pc losgemaakt van de router en direct met de kabel verbonden om te kijken of de fout bij de router lag. Maar het probleem bleef. Ik kan wel de hele tijd e-mail via Outlook blijven ontvangen en versturen, ook al kan ik niet surfen op internet.

Hallo Mik,

Hartelijk dank voor je advies. Misschien heb ik het niet meer nodig! Vandaag heb ik alles nog eens een voor een opnieuw geinstalleerd (en gescand. Daarna zone alarm opnieuw geinstalleerd (want dat bleek ook niet meer te werken) en vervolgens de internet explorer 8.
Ik zit nu al een uur op internet. Dus so far so good! al durf ik nog niet te hard te juichen. Maar als het morgen nog zo is, zet ik mijn vraag op opgelost.
Ik bewaar wel je tip voor als het nog eens in de soep loopt!

Marjon

Hier weer iemand die opgewekt (en opgelucht) achter haar pc zit!:D
Alles loopt weer als een zonnetje. Nogmaals dank aan mijn helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan