Bij opstarten 2 keuzes besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Berichten
133
Hallo allemaal,

ik heb laast een laptop geinstalleerd en was begonnen met windows xp pro, maar kon deze niet activeren omdat ik deze code al te vaak zou hebben gebruikt......

Daarna heb ik ervoor gekozen om windows xp home te installeren, opgestart met een windows xp home cdtje.....ff een snelformat uitgevoerd en windows xp home geinstalleerd en geactiveerd.

Alleen als ik nu de laptop opstart moet ik dus een keuze maken uit twee besturingssystemen: windows pro en home maar pro staat er helemaal niet meer op (misschien wel wat bestanden achtergebleven vanwege de quickformat)

Maar hoe krijg ik nu die keuze weg? ik wil de keuze windows pro verwijderen..... zodat de laptop gelijk opstart met windows xp home.

Groetjes
 
je zou kunnen gaan zoeken naar windows.old in de c-schijf of misschien kan het programmatje ccleaner ook wel helpen :thumb:
 
Hallo,
Het is helemaal niet zo moeilijk om dat te verwijderen.
Ga naar Configuratiescherm, ga naar Systeem, klik op tabblad Geavanceerd, onderaan staat Opstart en herstel klik hierop.
Bovenin staat 1 opstart mogelijkheid, als je op het pijltje rechts hiervan klikt komt de 2e optie ook tevoorschijn, klik op bewerken, haal de foute regel er tussen uit.
Schrijf de bewuste regel wel eerst even over, of maar er een printje van.
Klik op Toepassen en OK, start de computer opnieuw op en dan zal je zien dat het weg is.

Succes

Ben S.
 
Jij moet je boot.ini aanpassen

klik me rechtermuisknop op deze computer en kies Eigenschappen. Klik dan op Geavanceerde en dan klik je onder Opstart -En herstelinstellingen op Instellingen.
Klik dan op Bewerken. zo moet jou boot.ini eruit zien

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Zo ongeveer. Verwijder de regel: multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn


Zo moet het denk ik.
 
Hallo,
Het is helemaal niet zo moeilijk om dat te verwijderen.
Ga naar Configuratiescherm, ga naar Systeem, klik op tabblad Geavanceerd, onderaan staat Opstart en herstel klik hierop.
Bovenin staat 1 opstart mogelijkheid, als je op het pijltje rechts hiervan klikt komt de 2e optie ook tevoorschijn, klik op bewerken, haal de foute regel er tussen uit.
Schrijf de bewuste regel wel eerst even over, of maar er een printje van.
Klik op Toepassen en OK, start de computer opnieuw op en dan zal je zien dat het weg is.

Succes

Ben S.

Ok we waren samen :d
 
okay bedankt voor de reacties.

Kga morgen gelijk even kijken of het gaat lukken.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes
 
jups het is gelukt. :thumb:..thnx. sorry voor de late reactie

groetjes Gino
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan