bij opstarten elke keer alle bestanden en mappen controleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter sitas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Sinds een paar dagen als ik de computer opstart gaat hij alle mappen en bestanden controleren op consistentie. Hoe kan dit en hoe kan ik dit weer laten ophouden? Het afsluiten duurt ook altijd wel erg lang vind ik, soms wel 5-10 minuten.
Groetjes Sita

Heb je het al eens helemaal uit laten draaien, ipv te stoppen?
Misschien heeft je schijf wat problemen.

Het lijkt erop alsof je Windows en harddisk wat vervuilt is geraakt.
Het beste kan je wat opschonen, door onder andere je schijf te defragmenteren, register op te schonen, via configuratiescherm > software te kijken of er nog programma's zijn die je niet meer wilt bewaren, enzovoort.

Zelf geef ik vaak even de voorkeur om in zo'n geval een backup van de data te maken, de schijf te formateren, en windows en de benodigde applicaties opnieuw te installeren. Zo ben je het meest zeker van een schoon systeem.

Succes.

nog steeds hetzelfde probleem

Ik heb de computer gedefragmenteerd, echter de problemen blijven bij het opstarten.
Misschien starten er teveel programma's bij het menu start? En waar kan ik dat zien?
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
De schijf formatteren, dat lijkt me wat risicovol, of is dat eenvoudig? En hoe doe je zoiets?
Ook heb ik 3 fotoprogramma's, kan dat ook rpoblemen geven? Eentje van de minicamera van mijn dochter, 1 die bij mijn camera hoort en paintshoppro....
Wie heeft tips?

help! Niemand verdere tips?

Wie kan mij hiermee verder helpen. De computer wordt nog steeds elke keer op consistentie gecontroleerd.....

Ik heb er onvoldoende verstand van maar op deze site staat een en ander wat betreft consistency issues: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_f.htm

Lees vanaf File Protection - Disable (Reference)
Windows 2000 and XP include a feature called Windows File Protection (WFP), part of the System File Checker, which is intended to avoid some of the common DLL consistency issues. This feature may also block valid attempts to change system files and it can therefore be disabled using this tweak.
Mogelijk kan een registerfreak hier even naar kijken. :)

gedaan, probleem blijft met iets andere foutmelding:

nl. het volume is niet schoon....staat er en gaat dan weer alles controleren....?????????Wat nu?

Heb een site gevonden waar mogelijk een aantal tips op staan maar ik vind het zelf vrij ingewikkeld. http://castlecops.com/postt110843.html

Ik zou je daarom eerst adviseren eens op spyware te checken.
Hier kun je Adaware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware. De update eerst doen, daarna pas scannen.

* Plaats een Hijack This Log. Lees dit bericht goed door: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

* Kijk hier voor uitleg Hijackthis: http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

* Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

* Vermeld daar ook je probleem erbij of post daar deze link van dit topic.

* Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

* Je kan ook eerst op virussen checken middels een online-scan: HouseCall

wat betekent: het volume is niet schoon

dit staat er nu elke keer...
Eerst:
type bestandssysteem is fat 32
het volume is niet schoon
volumenummer 5E2E-0AA9

verder heb ik spybot, er zijn geen spybots gevonden.......

Tipje: soms ziet zelfs het beste antispyware-programma wat 'rommel' over het hoofd en dan is een Hijack This Log gewoon noodzakelijk om dat te ontdekken, dus plaats toch maar een Log zou ik zeggen, niet geschoten is altijd mis, zie bovenstaande links. Ook die online-scan qua virussen kan je nog uitvoeren.

wederom van alles gedaan nu opnieuw gedefragmenteerd en....

dan blijken lang niet alle bestanden en mappen gedefragmenteerd te zijn. Krijg het volgende bericht:
Volume (C:)
Volumegrootte = 114 GB
Clustergrootte = 32 kB
Gebruikte ruimte = 28,54 GB
Beschikbare ruimte = 85,92 GB
Percentage vrije ruimte = 75 %

Volumefragmentatie
Totale fragmentatie = 13 %
Bestandsfragmentatie = 27 %
Fragmentatie van vrije ruimte = 0 %

Bestandsfragmentatie
Totaal aantal bestanden = 62.182
Gemiddelde bestandsgrootte = 444 kB
Totaal aantal gefragmenteerde bestanden = 8
Totaal aantal overtollige fragmenten = 59
Gemiddeld aantal fragmenten per bestand = 1,00

Fragmentatie van wisselbestand
Wisselbestandsgrootte = 768 MB
Totaal aantal fragmenten = 2

Mapfragmentatie
Totaal aantal mappen = 3.383
Gefragmenteerde mappen = 29
Overtollige mapfragmenten = 54

--------------------------------------------------------------------------------
Fragmenten Bestandsgrootte Bestanden die niet kunnen worden gedefragmenteerd
2 506 kB \WINDOWS\WindowsUpdate.log
2 426 kB \WINDOWS\Prefetch\Layout.ini
2 384 kB \Documents and Settings\All Users\Application Data\Grisoft\Avg7Data\AVG7LOG.LOG
4 285 kB \Documents and Settings\All Users\Application Data\Grisoft\Avg7Data\AVG7UPD\UPDATE7.LOG
3 779 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\astrid seriese leonie jansen.mdf
3 521 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\herman v veen,kinderliedjes.mdf
3 752 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\Harry Potter en de geheime kamer.mdf
3 703 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\heksenschool.mdf
4 703 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\HEKSEN.MDF
45 4,00 GB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\SHREK.MDF
2 214 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\GFXSKATE.MDF
2 255 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\RCTYCOON.MDF
4 678 MB \Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Alcohol 120\MARINE tycoon.mdf
2 48 kB \Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Geschiedenis\History.IE5\MSHist012005041220050413\INDEX.DAT
2 54 kB \Program Files\NIPO.N\COM32LOG.001
2 14 MB \Program Files\Microsoft Games\Zoo Tycoon\XPACK1\OBJECT01.ZTD
2 353 kB \Program Files\Microsoft Games\Zoo Tycoon\Saved Games\jolien en soraya.zoo

Iets daar iets over te zeggen? De compuer blijft aangeven dat het volume niet schoon is......war dat ook zijn moge.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan