Bij opstarten geen beeld, wel piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdragon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hoi allemaal,

Toen ik vanmiddag de pc aanzette gaf hij opeens geen beeld meer. In plaats daarvan hoor ik wat piepjes (lang,3x kort). Windows werkt wel gewoon, ik hoor het opstart deuntje en kan zelfs muziek luisteren via keyboard shortcuts. Maar het beeldscherm krijgt geen signaal. In de kast kan ik niks raars ontdekken, alle ventilators draaien gewoon.

Zou het kunnen dat de videokaart er zomaar mee is opgehouden? Alles werkte gisteren nog goed.

specs:
GIGABYTE GA-P35C-DS3R
INTEL CORE 2 DUO E6750
SAPPHIRE RADEON HD2900XT 512MB
2X 1GB PC2-6400 TWIN2X2048-6400C4 (4-4-4-12)

[Nog wat nutteloze dingen die ik heb geprobeerd:
videokaart erin/eruit
stroom er meer dan uur af
opstarten zonder dat beeldscherm is aangesloten: nog steeds piepjes (monitor is dus cker niet het probleem)
apart telkens met 1 ram kaart de pc opgestart]

Alvast bedankt.
Rik

Laatst bewerkt:
Geen recente hardware/software veranderingen?
Dit staat er op site van Phoenix/award
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.

Met memorystick bedoel je de geheugenbankjes? dus een geheugen probleem is het dan niet.
Mogelijk dan toch de videokaart, ondanks dat de beepcodes niet geheel overeen komen
Het feit dat alles werkt behalve het beeld duidt ook in die richting/
Ben je in de gelegenheid om er een andere vidoekaart in te doen, of de kaart in een andere pc testen?

mvg leo

Ja ik heb het net met een andere videokaart geprobeerd en toen werkte het wel. Wordt dus videokaart vervangen...

Jammer van de kaart, maar het is een duidelijke zaak.
Succes met de nieuwe.

mvg leo

Update:

Toch niet zo'n duidelijke zaak. De videokaart is NIET stuk. Ik had hem terug gestuurd naar de winkel en daar hebben ze hem in twee systemen getest, zonder problemen. In mijn pc werkt hij nog steeds niet (twee andere kaarten wel). Het moet dus de combinatie zijn van mijn pc en die videokaart, wat eerst wel gewoon werkte.

Dus misschien de voeding? Deze kaart heeft twee extra stroom aansluitingen, maar een Real Power 850Watt voeding moet dat makkelijk aankunnen. Ook heb ik de spanning gemeten over de twee kabels naar mijn videokaart en dat is gewoon 12V zoals het hoort.

Of misschien mijn moederbord. Ik heb alleen niet zo'n zin om m'n moederbord op te sturen...

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan doen, of wat het zou kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan