Bij opstarten melding: NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gierr

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
33
Hallo

Als ik mijn computer met windows xp opstart krijg ik de melding: NTLDR ontrbeekt. Ik heb al op de volgende site gekeken: http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm#.
Het probleem is alleen dat ik op mijn andere computer geen diskette ingang heb. Zou ik het probleem ook kunnen oplossen met een usb-stick of op een andere manier?

mvg Rogier
 
Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.


Stap 2)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 3)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 4)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Stap 5) exit typen --> cd eruit bij bios en testen!!
 
Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.


Stap 2)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 3)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 4)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Stap 5) exit typen --> cd eruit bij bios en testen!!

Sorry dat ik dit vergeten ben te zeggen maar wij hebben de winXp cd niet meer. Zou het op een andere manier opgelost kunnen worden?
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik de pc opnieuw opstart met de cd erin krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Krijg je wel het onderstaand bootmenu te zien,als je met de CD opstart?

1ST TRY THIS seleccione esto primero
2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme
3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third
4TH TRY THIS selezioni questo fourth
5TH TRY THIS selecione este fifth
6TH TRY THIS seleccione este sexto
7TH TRY THIS essayez ceci en septieme
8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte
9TH TRY THIS selezioni questo nono
10TH TRY THIS selecione este decimo
 
Krijg je wel het onderstaand bootmenu te zien,als je met de CD opstart?

1ST TRY THIS seleccione esto primero
2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme
3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third
4TH TRY THIS selezioni questo fourth
5TH TRY THIS selecione este fifth
6TH TRY THIS seleccione este sexto
7TH TRY THIS essayez ceci en septieme
8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte
9TH TRY THIS selezioni questo nono
10TH TRY THIS selecione este decimo

Nee, ik krijg nog steeds: NTLDR ontbreekt
Druk ctrl + alt + del om opnieuw op te starten
 
Heb je in het bios,de opstart volgorde wel zo staan dat de CDRom eerder staat dan de hardeschijf?
 
Vreemd,want hoe de zaak ook verstoord kan zijn,de CDRom moet dan altijd opstarten :confused:

Hoe heb je die iso op CD gezet,toch niet eerst uitgepakt hoop ik?
 
Vreemd,want hoe de zaak ook verstoord kan zijn,de CDRom moet dan altijd opstarten :confused:

Hoe heb je die iso op CD gezet,toch niet eerst uitgepakt hoop ik?

Ik heb wel het zip bestand uitgepakt en het iso bestand op de CD gezet, moet ik het zip-bestand op de cd zetten?
 
Nee,dat zip bestand uitpakken is OK,maar ik dacht dat je wellicht de ISO ook had uitgepakt.

Blijft de vraag,hoe heb je de ISO gebrandt?Je dient n.l. de ISO niet te slepen maar als "image" te branden,anders is de CD niet "bootable" en start derhalve dan ook niet op.

Welk brandprogramma gebruik je?
 
Nee,dat zip bestand uitpakken is OK,maar ik dacht dat je wellicht de ISO ook had uitgepakt.

Blijft de vraag,hoe heb je de ISO gebrandt?Je dient n.l. de ISO niet te slepen maar als "image" te branden,anders is de CD niet "bootable" en start derhalve dan ook niet op.

Welk brandprogramma gebruik je?

Oh, ik heb het ISO-bestand gewoon naar de cd gesleept. Als ik het als image op de cd wil zetten krijg ik het programma ISO Recorder 3.1 dat programma moest ik ook downloaden volgens die site. Alleen als ik in dat programma zit staat er een melding: Cannot use this media.
 
haha hoeveel cd'tjes heeft het u al gekost? ;)
 
Dat heb ik gedaan ik zal hem even testen.

Het is trouwens pas me 2e cd'tje. Normaal had ik me pc al meteen naar de winkel gebracht maar aangezien ik hem vandaag nog nodig heb probeer ik het op deze manier te doen en heb ik er dus ook heel wat cd's voor over.;)
 
Hij doet het! Nu heb ik nog een vraagje: hoe zorg ik er nu voor dat windows voortaan weer normaal start? Ik kan namelijk niet systeemherstel doen want dan is ook mij bestand weg dat ik nodig heb.
 
Geef eerst even door welke mogelijkheid je hebt gebruikt om op te starten,1e ,2e of?

Plak ook even de inhoud van de boot.ini hier,deze staat op C:\

Het is mogelijk dat je eerst de verborgen bestanden zichtbaar moet maken.

Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave,haal het vinkje weg bij

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)"

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Het kan zijn dat een van de opstartbestanden corrupt is geraakt,of dat de boot.ini gewijzigd moet worden.

Omdat je geen XP cd hebt,kun je hier een losse recovery cd ophalen.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Ik moet nu even voor 2 uurtjes weg,maar ik kom weer bij je terug,je kunt nu in elk geval de PC gebruiken ;)

Wellicht helpt Jobbes of iemand anders je wel even verder intussen.

Greetz
 
Geef eerst even door welke mogelijkheid je hebt gebruikt om op te starten,1e ,2e of?

Plak ook even de inhoud van de boot.ini hier,deze staat op C:\

Het is mogelijk dat je eerst de verborgen bestanden zichtbaar moet maken.

Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave,haal het vinkje weg bij

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)"

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Het kan zijn dat een van de opstartbestanden corrupt is geraakt,of dat de boot.ini gewijzigd moet worden.

Omdat je geen XP cd hebt,kun je hier een losse recovery cd ophalen.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Ik moet nu even voor 2 uurtjes weg,maar ik kom weer bij je terug,je kunt nu in elk geval de PC gebruiken ;)

Wellicht helpt Jobbes of iemand anders je wel even verder intussen.

Greetz

Het was me gelukt met de 1e mogelijkheid. Nadat ik wat gerommelt heb doet me pc het nu ook weer zonder de cd maar hoe het me gelukt is weet ik niet.
 
Waarschijnlijk heeft het opstarten met de CD als een soort "reset" gewerkt.

Ik meen dit al eens eerder meegemaakt te hebben.

Mooi dat het weer werkt ;)

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan