Bij opstarten MSVCRT.DLL is zoek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Bij het opruimen van het internetbankierprogramma Fortis heb ik bestanden weggedaan die bij Internet Explorer horen. Heb Windows 98 SE
De computer wil niet in de veilige modus starten.
Er is een fout bij het laden van Explorer.exe en het bestand msvcrt.dll is weg uit C:/Windows/system.
Hoe kan ik dit weer rechtbreien?
Kan ik Windows eroverheen installeren of kan het nog op een andere manier?
BVHD

Martha

Hoi Wajang,
Wat ik eigenlijk wil weten hoe krijg ik dat bestandje in de computer? Dat moet via Dos, maar ik weet de commando's niet meer.
Is dit ook het probleem bij die de fout maakt bij het opladen van Explorer.exe?

Bedankt Martha

Hoi,
Hier kun je het bestand downloaden, maar er staat niet bij hoe je het in de computer krijgt.
Het bestand staat ook wel op de Windows 98SE CD-Rom.
Groetjes

Martha,

Ga naar Start/Uitvoeren en type SFC, gevolgd door een klik op OK of door ENTER. Vervolgens kies je voor de optie "Een bestand van de Setup-diskette uitpakken", en geef de naam van het bestand op dat je terug wilt zetten, in dit geval dus msvcrt.dll, en klik op OK.

Bij 'terugzetten vanuit', kies je de plaats waar je Windows installatie cabs staan, dus plaats de Windows CD-Rom in de drive, en type bijvoorbeeld D:\Win98, of blader er naartoe.
Het bestand moet terechtkomen in C:\Windows\System.
Het wordt automatisch door het programma uitgepakt.

Succes,

Sorry, Kleinkramer, k'was te laat.

Groetjes

Als ik de computer kon opstarten dan kon ik dat bestand via SFC wel er wel in krijgen, maar de comp wil niet opstarten ook niet in de Veilige Modus.
Ik kan alleen met de opstartdiskette met CDrom ondersteuniing, dus moet het via MSDOS commando's.
Maar ik denk dat ik Windows 98SE er maar overheen installeer, hopelijk doet ie het dan weer.

Groetjes Martha

Het probleem is opgelost, heb het bestand op een diskette gezet en na een studie van MSDOS kwam ik er achter dat ik dit commando moest intypen:

copy A:\msvcrt.dll C:\Windows\System

Hij start nu weer gewoon op gelukkig.
Bedankt voor de hulp allemaal
Groetjes Martha

Gelukkig doet ie het weer. eigenlijk heeft niemand het hier goed gelezen, want je kon de PC niet meer opstarten!

O, wat raar.
Was ik niet duidelijk genoeg?
Want dat lijkt me heel belangrijk.
IK kon de computer niet helemaal opstarten,
wel met opstsrtdiskette.

Martha

Ja, achteraf bleek dat je wel duidelijk genoeg was, maar dat o.a. ikke het niet goed gelezen had.

Geeft niks joh, kan gebeuren.
Ben blij dat ik het toch wel goed uitgelegd heb.
Het is best moeilijk om in lekentaal uit te leggen wat er met de computer aan de hand is.

Groetjes en bedankt Wajang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan