Bij opstarten naar jaar 2089

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivooo_89

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Mijn pc gaat tijdens het opstarten naar het jaar 2089, waardoor vele programma's niet meer werken. Systeemherstel werkt niet. Heb verder ook geen programma's geinstalleerd ofzo de laatste tijd.

Zou iemand me kunnen helpen?

dus als ik het goed begrijp, zet je de tijd gewoon op 2009, en dan computer uit, computer aan 2089? Ook achter elkaar geprobeert?

dus als ik het goed begrijp, zet je de tijd gewoon op 2009, en dan computer uit, computer aan 2089? Ook achter elkaar geprobeert?

yes.. heeel apart. Ook niks over te vinden op google.. Nu al 4 keer achter elkaar geprobeerd.

hoe zit het met de datum? Is die wel goed?

Yes, en de tijd ook. Alleen het jaartal verandert. Echter kunnen photoshop, windows live mail en microsoft office niet werken met dit jaartal, zo blijkt. Als ik de datum weer goed zet, doet alles het weer naar behoren.

Ook al gaat de tijd goed denk ik toch aan het CMOS batterijtje.
Vervang die eens.

Of eerst in de bios de tijd terug zetten, een grapjas die hem vooruit heeft gezet

Het kan in ieder geval geen kwaad om de batterij er 5 minuten uit te halen en ook de netstroom gedurende die tijd te onderbreken.

Is dit een serieuze mogelijke oplossing of loop je maar wat te dollen? :p

Wie denkt nog meer dat het het 'CMOS' batterijtje is?! :confused:

dit is wel een serieuze mogenlijkheid hoor ;)

De bios datum/tijd wordt volgens mij altijd terug ingesteld ook in vista.
Controleer even welke datum er ingesteld staat in het bios, als die goed staat, inderdaad even de cmos-batterij eruit.

Pc opstarten zonder de batterij, uitschakelen als je volledig bent opgestart.

De cmos-batterij terugplaatsen en dan natuurlijk nogmaals proberen de tijd goed in te stellen hé ;)

Controleer even welke datum er ingesteld staat in het bios, als die goed staat, inderdaad even de cmos-batterij eruit.

En hoe doe ik dat controleren van de datum?! Google geeft me daar geen antwoord op :o

Laatst bewerkt:
Door het bios in te gaan door middel bij het opstarten op esc, f1,f2 of del te drukken.

Dan moet je wel ergens een tabblad/link(afhankelijk wat voor bios-versie er geinstalleerd staat) en daar kan je dan de datum gaan bekijken en/of corrigeren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan