Bij opstarten pc steeds melding: register gewijzigd HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE

Status
Niet open voor verdere reacties.

pitfal

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Hai,

Ik krijg sinds een paar dagen op opstrarten van mij pc steeds een schermpje met de volgende boodschap: (ik plak hem hieronder)
Ik heb het idee dat het een virus is, hoe krijg ik dit van mijn pc af?
Systeemherstel werkt niet meer, als ik terug in de tijd wil krijg ik de melding dat er geen wijzigingen op de pc zijn aagebracht.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoe ik dit kan verwijderen.
Virusscanner kan niets vinden en het rogramma ADware heb ik ook al een paar x gedraaid!
--------------------
MELDING:

McAfee heeft een mogelijk niet-geautoriseerde wijziging op de computer gevonden.

Details

Naam van de SystemGuard: Opstartitems

Wijzigen: Register Gewijzigd

Meer informatie

Beschrijving van de SystemGuard: Hiermee wordt gecontroleerd op wijzigingen in de registersleutels en opstartmappen. Registersleutels in het Windows-register en opstartmappen in het menu Start bevatten paden naar programma's op de computer. Programma's die op deze locaties zijn vermeld, worden automatisch geladen wanneer Windows wordt gestart. Spyware of andere mogelijk ongewenste programma's proberen vaak automatisch te worden geladen bij het starten van Windows.

Proces: C:\Program Files\HPQ\Default Settings\Cpqset.exe

Betrokken items: C:\Program Files\HPQ\Default Settings\Cpqset.exe, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Cpqset

Als u deze wijziging niet verwacht, raadt McAfee u aan deze wijziging te blokkeren. Als u deze wijziging verwacht, staat u deze toe.

Laatst bewerkt:
Hallo !

Een HP-programma wil een registeraanpassing doorvoeren: kijk es hier: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/cpqset/

Als je HP-programma's gebruikt zou ik maar accoord gaan, zoniet: weigeren, het bestand opsporen en verwijderen.

Greetz,

Harry.

Dit heb ik gedaan....spy.eeraser heeft 10 bestanden gevonden maar ik kan ze niet verwijderen omdat ik het programma dan moet kopen.
Ik moest het wel instaleren ,anders kon ik niet scannen.
Nu wil ik het weer van mijn pc afhalen en kan dat niet meer....
Het hokje alleen lezen staat aangevinkt en als ik het uitvink springt het steeds weer terug.
Krijg ik de boodschap de toegang is verwijderd.
Nu zit ik met een ander extra programma op mijn pc die ik niet wil :(

Probeer eens met ccleaner je pc opteschonen.

Hoi !

Probeer anders dat k..programma te verwijderen in de veilige modus.

En gebruik in het vervolg gewoon de gratis progjes AdAware, AVG AntiSpyware en Spybot !!

Greetz,

Harry.

Ik heb verder geen verstand van computers, cccleaner nog nooit van gehoord?, veilige modus geen idee hoe ik daar in kom en wat ik moet doen wat voor programma moet ik verwijderen.
Program Files\HPQ\Default Settings\Cpqset.exe, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Cpqset

Straks verwijder ik iets wat niet moet

Ik heb als gegooled en deze melding ingetoetst ik kom bij allemaal ingewikkelde uitleggen terecht.

Harry, ik heb adware gebruikt,op advies van jou heb ik dat andere programmatje gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nu weet ik nog niet of je een HP-printer, scanner of camera gebruikt.

Als dat zo is moet je het HP-gedoe niet te verwijderen, maar even toestemming geven aan McAfee en dat progje z'n gang laten gaan. Zie de link in mijn eerste post.

Als het door AdAware niet als ad/spyware wordt gezien lijkt me er ook niet zoveel aan de hand.

In de veilige modus kom je door tijdens het opstarten op F8 te trommelen. Dan kun je in elk geval dat spyware-eraser verwijderen via configuratiescherm-software.

CCleaner daarna nog es draaien, is eveneens een prima programma. Zie de link van jean42.

Greetz,

Harry.

Hoi ,

Nee ik heb geen printer,scanner van HP.
Ik heb eerst de cleaner van Jean gedownload en gedraaid, hij vond wel redelijk wat maar ik kon het niet verwijderen, dan moet ik me registreren en betalen.........
Daarna heb ik een cleaner van http://www.moosoft.com gedownload,deze vond 78 bestanden waaronder de naam als in mijn "foutmelding" HKEY hier kon ik er 20 verwijderen en voor "derest" moet ik ook lid worden en betalen.
Weten jullie nog een ander goed gratis programma?

Grtn Bert

Laatst bewerkt:
Ik ga later of mrgn ff verder ermee....ik zie ze vliegen :shocked:
Bedankt voor de tips,
Ik zal het jullie laten weten of ik eruit ben gekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan