bij opstarten rare melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
ik start me pc op en krijg een rare foutmelding

een zwart scherm met een foutmelding dat een bestand beschadigt is namelijk system32/config/system beschadigt is.

en dat het te repareren is met de orignele cd van windows xp en er staat ook iets bij dat je op R moet drukken in het eerste scherm

mvg

Merten

Je zou natuurlijk je originele XPcd in de computer kunnen doen en voor de optie herstellen kiezen. ;)

Kijk eens of je kunt opstarten in de veilige modus.

Geplaatst door Nebelwerfer
ja waar dan ?

als ik hem erin doe gebeurt er niks hoor

Als het al zou werken (wat ik eigenlijk betwijfel want dit is eigenlijk een foutmelding die compleet opnieuw installeren vereist als ik het goed heb)...:

Start je computer op en houdt de DEL toets ingedrukt totdat je in een blauw scherm komt, de BIOS. Hier moet je ergens naar Boot Devices zoeken,(Ik dacht dat het in het twee submenu stond) en dan als eerste bootdevice de Cd-rom instellen. (met pagedown of pageup toets)

ik kan niet in veilige modus

ik heb windows installatie gedaan en dan heb ik op een gegeven moment waar dat ****, moest je op enter drukken om windowsn te instaleren en op r voor herstelling

dan kon ik kiezen uit 2 schijven waar je uit kon kiezen,
me c en me d bij me c moes ik nog een adminstrator ww invoeren, waarom ? ik heb helemaal geen ww
en dan deed ie het nog niet

Als je windows XP op C:\ hebt geinstalleerd moet je die kiezen, heb je hem op D:\ geinstallereed moet je die kiezen.

Misschien heb je als gebruik geen wachtwoord, maar heb je bij administrator (beheerder) wel een wachtwoord opgegeven.

ja maar dan doet ie niks

dan stat er bijvoorbeeld d:\windows dan kan je dir intikken en dan zie je alles maar hij doet niks

enuh ik heb op beide een windows versie, waar ik nu op zit is op de c: de 20 gig schijf, en op de ander D: me 160 wil ik op daar geeft ie die foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan