Bij opstarten steeds geluidskaart moeten installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Heb sinds 2 weken een nieuwe laptop, asus. Doet het prima op één ding na: regelmatig na aanzetten laptop staat er een rood kruisje door het pictogram van het luidsprekertje. Dan moet ik de geluidskaart opnieuw installeren en doet alles het weer, maar het kan zomaar gebeuren dat het binnen een dag opnieuw moet.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

groeten

Hoi,
persoonlijk zou ik terug naar de winkel gaan en het daar op laten lossen zeker als je hem pas gekocht hebt. (met nieuwe laptop bedoel je toch "nieuwe" en niet 2e hands?)
Succes.

Laatst bewerkt:
ik bedoel inderdaad 'nieuw'...
maar gelijk teruggaan, heb het ding nu 2 weken en natuurlijk naar m'n smaak software geïnstalleerd, al m'n data erop. als ik hem terugbreng moet dat allemaal weer eraf voor de veiligheid en misschien weet iemand een simpele reden en oplossing voor dit euvel.

Nou hetgeen je hebt geïnstalleerd hoeft er niet per se af, het einige wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat je bepaalde audiosoftware hebt geïnstalleerd dat een conflict veroorzaakt met je geluidskaart/chip en meestal zijn de oplossingen niet zo simpel als je de betreffende pc niet voor je hebt maar afhankelijk bent v.d. info die je krijgt (of niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan