Bij opstarten van 2K blauw scherm met fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Wat er ongeveer aan de hand is kan ik wel begrijpen door het te vertalen, alleen hoe moet ik dit oplossen? Het is een schijf met OS 2k er al op, vanuit een andere PC in deze gehangen.
 
Als er al gezegt wordt van pray zullen er wel een aantal gevallen bekend zijn waarbij het niet goed gegaan is
 
:(

nouja, maar even proberen dan.
Geen andere oplossingen? Iemand zei fdisk/mbr.

Maar dan moet ik dus met 2k bootdisk booten?
 
Er stond een installatie van w2k op deze schijf die eerst in een andere pc heeft gezeten? En die schijf heb je nu in een andere pc gezet en nu krijg je deze melding?

(om het op een rijtje te krijgen :) )
 
Geplaatst door m@rio
Er stond een installatie van w2k op deze schijf die eerst in een andere pc heeft gezeten? En die schijf heb je nu in een andere pc gezet en nu krijg je deze melding?

(om het op een rijtje te krijgen :) )
Correct :thumb:.
Schijf is prim. master.
 
Dan houdt is er imo niks aan de hand.

w2k heeft er een beetje problemen mee dat er nu een andere moederboard cq IDE controller probeert windows op te starten.

Is op mijn werk ook wel regelmatig gebeurt en wat we dan doen is windows er overheen zetten
 
:eek: maar tis wel een beetje de bedoeling dat alle gegevens een beetje bewaard blijven ben ik bang...
 
Je moet ook niet formatteren maar windows eroverheen zetten.

Waarom moest deze schijf in je pc? Om eea te backuppen? Dan kan je hem ook als slave naast je eigen zetten

Eroverheen zetten kan altijd nog. Je kunt ook eerst de andere opties proberen
 
Nou, ut liefst wil ik al zijn instellingen etc. update's, programma's etc. behouden.

Zal zeker niet kunnen?
 
vanuit een andere PC in deze gehangen.
Dit gaat in 80% van de gevallen fout.
Eroverheen zetten doe je door op te starten van de windows 2000 cd (geldt ook voor XP), en te kiezen voor installeren.
Als de setup draait, zal gezien worden dat er al een windows versie op de harde schijf staat, hierna kan je kiezen voor herstellen door op de "R" (repair) te drukken.
Windows zal opnieuw geïnstalleerd worden met behoud van de oude settings, je zal alleen alle drivers opnieuw moeten installeren...

Groetjes,
Martin.
 
Hmm... Dus alle instellingen, documenten, update's en de hele reutemeteut blijft erop?
 
Zal ik dat eens proberen dan :).
Moet ik repairen met "recovery console" of "emergency repair process"?
 
Geen van beide, eerst kiezen voor installeren, als de "oude" windows installatie herkent wordt kan je kiezen voor herstellen of volledig overschrijven.
Dan pas kies je voor de herstel optie "R"..

Groetjes,
Martin.
 
Geplaatst door ijspeert
Geen van beide, eerst kiezen voor installeren, als de "oude" windows installatie herkent wordt kan je kiezen voor herstellen of volledig overschrijven.
Dan pas kies je voor de herstel optie "R"..

Groetjes,
Martin.

Dat heb ik al gedaan, dan krijg ik deze keuze.
 
Nee nee nee, je bent echt te vroeg met de herstel optie.
Doe gewoon alsof je een lege schijf hebt waar je windows op wilt installeren.
Dus kies voor F8 bla bla installeren doe maar ja, dan gaat de setup draaien, en daarna pas kiezen voor herstellen....

Groetjes,
Martin
 
Dan krijg ik alsnog de keus tussen herstelconsole en noodherstelproces.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan