Bij opstarten Vista grijs scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcdeursen

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hallo,

Ik heb bij het opstarten van Vista, heb ik soms (dus niet altijd), last van een grijs scherm.
De opstartprocedure loopt wel door. Na verloop van tijd is het bureablad zichtbaar.
Dit duurt vrij lang. Vista start soms ook normaal op.

Ik kan niet verklaren hoe dit komt. Het is op enig moment ontstaan. Ik kan niet meer herleiden wanneer en hoe. In mijn opstartprogramma's zitten geen vreemde zaken.

Heeft iemand anders hier ook last van en een mogelijke oplossing?

grt. rcdeursen.

Hoi,

Er zijn mogelijk twee situaties waarbij dit voorkomt:
1. Eénmaal in de maand stuurt microsof ... nieuwe updates. Bij herstarten moet de installatie hiervan nog worden afgerond.
2. Bij niet geheel correct afronden/afsluiten van de vorige windhoos-sessie ... (dat hoeft overigens niet altijd aan jou als gebruiker te liggen). In de vorige versies kreeg je 'prompt' het basic-venster met de keuze om in de veilige modus op te starten. Onder Vista gebeurt dat niet meer en worden de evt. problemen 'op de achtergrond' opgelost.

Je zult - zoals ik en vele anderen - onder Vista ervaren, dat geduld een schone zaak is :mad:
Traagheid ten top bij het aanzetten van je apparaat onder Vista.
Er waren signalen dat dit deels zou worden opgelost met SP1, maar niets is minder waar helaas.

Je geeft aan, dat het op enig moment is ontstaan. Ofwel je moet nog eens op een rijtje zetten of er kort daarvoor wijzigingen zijn aangebracht (nieuwe software bijvoorbeeld, of de installatie van nieuwe hardware). De andere is, dat Vista - net als eerdere versies - 'vervuilt' door het gebruik, en dús trager opstart.
Je zult bekend zijn met de nodige opschoon-, antispyware-, en antivirus- programma's

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb bij het opstarten van Vista, heb ik soms (dus niet altijd), last van een grijs scherm.
De opstartprocedure loopt wel door. Na verloop van tijd is het bureablad zichtbaar.
Dit duurt vrij lang. Vista start soms ook normaal op.

Ik kan niet verklaren hoe dit komt. Het is op enig moment ontstaan. Ik kan niet meer herleiden wanneer en hoe. In mijn opstartprogramma's zitten geen vreemde zaken.

Heeft iemand anders hier ook last van en een mogelijke oplossing?

grt. rcdeursen.
Ik heb enige tijd geleden hetzelfde gehad. Kon het toen ook niet herleiden naar een specifieke gebeurtenis. Wél weet ik dat ik kort daarvoor een progje had gedonwload of iets anders had gedaan (videokaart) driver update o.i.d. Derhalve dáár maar de "schuld" neergelegd.
Het is na verloop van tijd vanzelf weer opgehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan