Bij plaatsen videokaart geen signaal op scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Hey mensen,

Heb onlangs van een buurvrouw een pctje in huis gekregen die zij voor 5 tientjes heeft aangeschaft. Aan mij nu de taak om er een werkend geheel van te maken.

Het betreft een Asrock K7VM2 moederbord met intergrated videokaart (Prosavage). Al extra geheugen bijgeplaatst, niets aan het handje.
Nu wilde ik hier mijn oude 6600gt in zetten. Maar, doe ik dit, dan start de pc niet meer op. Geen beeps, fans draaien, hardeschijf draait niet. Schakel ik onboard uit via bios, zelfde probleem, geen reactie op 6600gt, wel draait de fan.
Vervolgens, biosreset middels jumper, ook daarna geen reactie. Nogmaals onboard uitgeschakeld in bios, nu wel beeps als ik het scherm op die kaart laat zitten. Scherm weer op 6600gt, wederom geen reactie.
Windows xp opnieuw geinstalleerd, onboard kaart verwijdert in apparaatbeheer, weer geen reactie van de 6600gt. Daarna drivers geprobeert te installeren van de 6600, dit mocht niet.

Ben helaas niet in staat de kaart op een andere pc te testen, maar heb de kaart uit oude pc verdwijderd en werkte op dat systeem prima. Heb nu alleen zelf geen agp meer.

Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?

Edit: originele voeding is 300 watt, heb ook eigen voeding geprobeert, 350 watt. Deze laatste word aangeraden voor de 6600. Beide geven zelfde resultaat. Comp start echter wel goed op als 6600 gt er niet in zit en onboard word gebruikt. Verder is er nog een pci bus aanwezig, geen idee waarom, daar heb ik nog nooit mee gewerkt en ook weining benul van het nut daarvan.

Laatst bewerkt:
1 slot for AGP 4X/2X universal.
6600 is 8x

Kijk, nooit aan gedacht. Dus in feite betekend dit dat het niet gaat werken met dit kaartje?

om te kijken of je moederboard agp 8x kan draaien zul je moeten kijken in de handleiding van je board
Zoals ik daar in kan lezen is de spanning 3.3volt en van jou videokaart die je er insteekt 1.5 volt.
Dus conclusie.
Als je een AGP 8x kaart die met 1,5V werkt in een MoederBord met 3,3V AGP poort steekt, kan die gewoon doorbranden!

Sommige X8-videokaarten ondersteunen ook x4.
Dus daar zou je nog naar kunnen kijken.

Ik denk dat een 6600GT dit niet kan, maar dat weet ik niet zeker.

Sommige X8-videokaarten ondersteunen ook x4.
Dus daar zou je nog naar kunnen kijken.

Ik denk dat een 6600GT dit niet kan, maar dat weet ik niet zeker.

Gaat bij de 6600gt niet werken, kaart is vermoedelijk al opgeblazen door de 3,3 volt.

Oeps, zal voortaan mijn huiswerk beter doen.

Bedankt mensen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan