bij reset geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoeven20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2003
Helppppp....
Bij resetten van de pc valt de monitor op oranje en komt niet meer in.
Als je weer op de reset drukt dan hoor je een serie piepjes en hij blijft oranje. Na meerdere keren reset indrukken laat hij ineens alle piepjes achterwegen; hij wordt dan groen en start dan gewoon weer op.
Rara...Volgens de dealer een probleem met de software; dus ik heb de driver van de videokaart vernieuwd: nee dus. Nieuwe videokaart gekocht: geforce4: ook dit doet niets.
Als hij wel opstart komt hij in de bios met de mededeling: bij de boot up is de cpu frekwentie niet goed ingesteld. Maar deze staat op 450 mhz wat hij ook is! Bij de monitor power management staat ook alles goed dus op never uit.
verhoevenh@zonnet .nl

Check je interne geheugen eens met het programma memtest86 . Ik heb dit probleem namelijk ook gehad (ongeveer). En bij mij lag het aan het interne geheugen.

Heb je toevallig geprobeerd te overklokken of heb je eens het batterijtje van het moederbord gehaald?

bij reset geen beeld 2

Ik heb die memtest 3 uur laten lopen, hij had toen 27 fouten gevonden en ik heb toen mbv config afgebroken.
Repareert hij de fouten ook? Ik ben er toen per ongelijk uit gegaan (met 6 of 7) en hij begon dapper weer opnieuw! Heb de pc maar weer opnieuw opgestart met dezelfde problemen.
Ik heb nooit overgeklokt of batterijen gewisseld.

Laatst bewerkt:
Re: bij reset geen beeld 2

Geplaatst door verhoeven20
Ik heb die memtest 3 uur laten lopen, hij had toen 27 fouten gevonden en ik heb toen mbv config afgebroken.
Repareert hij de fouten ook? Ik ben er toen per ongelijk uit gegaan (met 6 of 7) en hij begon dapper weer opnieuw! Heb de pc maar weer opnieuw opgestart met dezelfde problemen.
Ik heb nooit overgeklokt of batterijen gewisseld.

zou er maar eens nieuw geheugen in gooien dan ...

Ik heb nu de 2 geheugenstrips een voor een getest maar dat helpt ook niet!
Volgens de dealer moet het nu weer aan het moederboard liggen; dat wordt dus een nieuwe pc die nog geen drie jaar oud is..... Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan