Bij selectie data automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvrooij

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Op mijn werk maak ik gebruik van een zogeheten wachtverslag. Hierin worden ook bepaalde tankstanden vernoemd.

Nu zou ik graag willen dat als je in een dropdownbox een bepaalde tank selecteerd er in een ander veld komt te staan welk produkt er in zit.

Ik weet niet of dit mogelijk is maar het zou zeer welkom zijn als ik dit kon oplossen

Laatst bewerkt:
Als je in je Keuzelijst het veld met produktinformatie opneemt, kun je in een tekstveld de volgende opdracht zetten bij de Besturingselementbron van dat tekstveld: =[cboTank].Column(1).
Hierbij ga ik er wel van uit dat het produktveld het tweede veld is in de keuzelijst, omdat Access met 0 begint te tellen. De tweede kolom roep je dus op met waarde 1.

Mischien dat ik je niet goed begrijp, maar dat kan ook aan mijn uitleg liggen.
De bedoeling moet zijn dat als ik b.v. in het eerste veld TC52 selecteer hij in het veld ernaast dan zelf invult welk produkt er in de tank zit.

Klein voorbeeld

Dropdownbox =TC52 en in het veld ernaast komt te staan "50207 HD"

Zouden ze een andere tank selecteren komt er dan ook een ander produkt te staan

Yep. Zo had ik 'm begrepen! In de keuzelijst die je gebruikt neem je dus twee velden op: TankID en Produkt. Het eerste veld laat je zien in de keuzelijst, het tweede zet je met de formule in een tekstvak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan