... als ik twee letters snel na elkaar type overschrijft de tweede letter eerste, dat was in het verleden nooit zo, moet ik hiervoor een instelling wijzigen..?
Dat dit überhaupt gewerkt heeft is een klein wonder, want je code, als die tenminste niet is veranderd, zou
altijd het tekstveld na
elke letter leeg hebben gemaakt. En dat komt uiteraard door de opdracht Me.Requery die alles reset. Ik snap nog wel waarom je dat zo gedaan hebt, omdat je alle filtervelden in je query hebt gezet en die query als basis voor je formulier gebruikt. En als de query verandert, moet er een requery komen. Alleen dáárom al gebruik ik nooit verwijzingen naar tekstvelden op een formulier in een query. (Een andere: als je de naam van het formulier wijzigt, werkt je query ook niet meer.)
Zelf gebruik ik altijd ofwel de tabel, ofwel een query zonder filters als basis voor een zoekformulier. Het filter stel ik dan in op dat formulier. Met één of twee filtervelden is dat heel simpel, met meer velden, zoals bij jou, gebruik ik een filter die de aparte zoekvelden samenvoegt in een filter. Hoe dat werkt, kun je zien in de bijlage. Ik heb daarin dus wel een paar veranderingen in aangebracht. Om te beginnen (de belangrijkste): ik heb in de eigenschap <Extra Info> (Tag in de Engelse variant) de
veldnamen gezet van het veld waarop je wilt filteren. In de functie die je nu in het formulier vindt wordt die eigenschap uitgelezen en gebruikt om het filter op te bouwen. Zonder de ingevulde eigenschap doet het filter het niet. Ik heb nog niet bij alle zoekvelden een Tag ingevuld, dus je kunt daar zelf nog even mee spelen om te kijken hoe dat dan werkt.
Verder heb ik de query dus verwijderd, want die is niet meer nodig: je filtert nu rechtstreeks op de tabel. Verder is dit een gestripte versie van wat ik normaal gebruik om te filteren; in mijn eigen versie gebruik ik ook keuzelijsten (met invoervak), numerieke velden en datumvelden. Die vereisen allemaal een aparte 'behandeling' als je daarmee wilt gaan filteren, zeker als je dat in combinatie met andere veldtypes doet.
Kijk maar eens of je er wat aan hebt.