• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij sorteren raken alle celverwijzingen door elkaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter MAB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MAB

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Hallo @allemaal die dit lezen
In een excelbestand heb ik 10 kolommen met gegevens en daarnaast 7 kolommen met formules, die betrekking hebben op de eerste 10 kolommen, steeds met verwijzingen naar cellen op dezelfde rij.
Als ik het werkblad sorteer (op 3 specificaties), staan al de celverwijzingen in de formules (per kolom) door elkaar.
Wanneer ik eerst het werkblad eerst kopieer en dan met plakken>speciaal>waarden weer plak, dan gaat het wel goed, maar ben ik de formules kwijt. Omdat ik het werkblad "opsla als" wil ik graag mijn formules in de cellen bewaren.

Het werkte vroeger wel en van de ene dag op de andere merkte ik dat het fout ging en ik weet niet waarom.
Wie heeft een idee?

Selecteer je alle 17 kolommen? Of alleen de 10 kolommen met de gegevens?

Verder is het moeilijk te zeggen zo zonder voorbeeldje, maar ik heb zoiets ook wel eens gehad. Bij mij ging het fout doordat er een filter actief was. Als ik dan eerst "alle categorieen" in het filter selecteerde dan ging het wel goed.
Is dit misschien bij jopu het geval?

Ik selecteer alle kolommen en al mijn autofilters staan op "Alle categorieen"

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met (absolute) cel verwijzingen.
De $ tekens dus in de formules.
Plaats het bestandje eens.

:D Ik heb de fout gevonden: In de loop der tijden, ben ik wel eens een paar keer de formules kwijt geraakt, die ik dan weer uit een oude versie kopieerde. Nu stond er in de formule ook de naam van het tabblad: Gegevens! Ik heb met "zoeken en vervangen" uit alle formules deze tabbladverwijzing verwijderd en voila ... :D

Dit was (1 van) de oude formule(s) =ALS(Gegevens!J2="";"";VERT.ZOEKEN(Gegevens!J2;'T+R'!$A$10:$B$425;2))
en dit de herstelde formule =ALS(J2="";"";VERT.ZOEKEN(J2;'T+R'!$A$10:$B$425;2))
In 5 kolommen ernaast stond eenzelfde verwijzing, die ik ook allemaal heb verwijder.

Bedankt voor het meedenken en tot een volgende keer:thumb:

Graag nog even de vraag op opgelost plaatsen aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan