• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij verplaatsen naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb een bestand met 5 tabbladen. Alle producten starten bij tabblad 1 en gaan zo verder naar tabblad 5. Bij tabblad 4 (ontvorm) loopt het echter mis.
Hier worden de producten die ontvormd zijn verplaatst naar tabblad (Frigo ontvorm) en de producten die niet ontvormd zijn gaan terug naar tabblad 3 (Frigo Kook).
Het terugplaatsen is geen probleem, dit lukt.
Bij het verplaatsen naar Frigo Ontvorm moet echter de naam ook veranderen.

VB. op tabblad Ontvorm staat het product GM BC5 DD, 20 stuks. 4 stuks ervan blijven het hetzelfde, 10 ervan worden gerookt en 5 stuks gebrand.
Bij het verplaatsen naar Frigo ontvorm zou er moeten komen:
GM BC5 DD 4 stuks
GM BC5 DD gerookt 10 stuks
GM BC5 DD gebrand 5 stuks

Heeft er iemand een idee?

Bijlagen

Als ik nu nog een tabblad zou maken met een lijst van de producten met hun naam als ze gerookt of gebrand worden, zou dit dan makkelijker zijn?

Als ik nu nog een tabblad zou maken met een lijst van de producten met hun naam als ze gerookt of gebrand worden, zou dit dan makkelijker zijn?

Dat hoeft niet en zou ik alleen doen als het voor je werkzaamheden beter is.

Er zijn mij echter een paar dingen niet duidelijk. Vooral de vraag hoe je aan de aantallen gebrand, gerookt e.d. komt. Ik zie dat niet terug in het schema. Hoe kom je bijvoorbeeld aan 4 stuks die hetzelfde bleven.

Als dat duidelijk is, dan is de macro zo aan te passen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat is op vraag van de klant, op het ontvormprogramma wordt bepaald hoeveel stuks de klant wil van welke soort. De aantallen kunnen dus verschillen en moeten dagelijks ingegeven worden.

Het is dus of gewoon of gebrand of gerookt.

Dat is op vraag van de klant, op het ontvormprogramma wordt bepaald hoeveel stuks de klant wil van welke soort. De aantallen kunnen dus verschillen en moeten dagelijks ingegeven worden.

Het is dus of gewoon of gebrand of gerookt.

Niet helemaal de antwoord op mijn vraag dus doe ik het zo:
Op het werkblad ONTVORM:
ST: 20
KAR: 1
TR: 5
Roken 10

Betekent dat het restant (20 - 1 - 5 - 10 = 4) de 4 is die ongewijzigd moeten blijven?

Zodra ik precies begrijp hoe je aan de getallen komt kan ik het wel vertalen in VBA-code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb er een andere bijlage bijgestoken.

Het getal bij KAR, DAG, TR en POS mag niet mee verrekend worden.

DUS:
ST = 20 - 10(roken) - 5(branden) = 5 stuks die terug naar het tabblad Frigokook gaan en de andere 10stuks gaan naar Frigo Ontvorm en maar hier moet de naam ipv GM BC5 DD GM BC5 DD roken worden.
En 5st(branden) gaan ook naar Frigo Ontvorm maar wordt GM BC5 DD branden.

Hopelijk lukt het nu.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik heb naar eer en geweten het bestand aangepast aan de hand van je reacties.
De macro plaatst de gegevens van ONTVORM in Frigo ontvorm.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dat is inderdaad wat ik zoek, alleen zitten er nog een paar kleine details in die niet lukken.
Als je vanaf "ONTVORM" de producten naar "FRIGO ONTVORM" plaats zet hij alle producten dubbel, wat niet de bedoeling is.
Heb er ook een lijst bijgezet met de naam hoe de producten moeten noemen als ze wit, gerookt of gebrand worden.

Het tweede probleem is dat als de producten van "ONTVORM" naar "FRIGOKOOK" gaan hij de eerste lijnen overschrijdt terwijl hij de juiste lijn met dit product moet zoeken en daar het aantal stuks moet veranderen.

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Met vriendelijke groeten.:)

Bijlagen

Volgens mij komt dit al aardig in de richting.
Deze gegevens worden in ONTVORM geplaatst (niet meer dubbel).
De waardes worden bij FrigoKook bij de bijbehorende producten afgehaald.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan