bij verwijderen van bestanden wordt de schijfruimte niet vrijgegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

kip30

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
85
Beste Helpmijers,

Ik heb een externe hdd (WD Elements 1TB). Nu is het probleem dat als ik grote (maar ook kleine) bestanden verwijder van de hdd, de
desbetreffende schijfruimte niet wordt vrijgegeven. Als ik bijvoorbeeld een bestand van 10 gb verwijder en op de schijf staat 500 gb documenten,
dan blijft de gebruikte ruimte gewoon 500 gb, ook al heb ik dat bestand van 10 gb verwijderd. Als het zo doorgaat is mijn schijf op een gegeven
moment helemaal vol terwijl hij helemaal niet al vol hoort te zijn. Ik heb de schijf al geformatteerd maar dat heeft niets geholpen.

Kees
 
Heb je ook je prullenbak geleegd, anders houdt hij inderdaad de schijfruimte bezet (althans als je de eigenschappen bekijkt zie je dezelfde beschikbare ruimte)?
 
Het is een externe hdd, dus daar zit geen prullebak op. Hij wordt alleen maar gebruikt voor het opslaan van bestanden.
 
Hmm. Op mijn externe HD zit wél een prullenbak. Dat wil zeggen, alles komt in dezelfde prullenbak op mijn desktop.
Zojuist nog even getest.
Zet die externe eens uit en weer aan en leeg toch eens de prullenbak op je desktop.
 
Laatst bewerkt:
Ook als je externe hd, als je bestanden daarop verwijderd komt dit in een prullenbak(verborgen waarschijnlijk op je ext hd), dus die moet je dan ook legen om de schijfruimte vrij te maken.
Of als je zeker weet dat de bestanden weg mogen, shift+delete knop, dan verwijder je je bestanden definitief ipv naar de prullenbak.
 
Waar zou ik die prullenbak op mijn hdd kunnen vinden? Dan kan ik alles daaruit verwijderen.
 
Gewoon vanaf je bureaublad de prullenbak legen, alle stations waarop bestanden verplaatst zijn naar de prullenmand staan daarin.
 
Het werkt nog steeds niet. Zou het kunnen dat een defect van de schijf is? Als dat zo is ga ik er mee terug naar de winkel voor de garantie verloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan