• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij waarde hoger dan 0 tekst kopieeren naar......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Beste forumleden,

Ik maak producten A,B en C en maak van alles een paklijst met benodigdheden. Nou wil ik alle dagbestellingen snel kunnen invoeren en dat er dan een totale paklijst van alle benodigdheden wordt gecreëerd. Deze uitgesplitst per leverancier en liefst met email koppeling. Helaas loop ik als snel vast.
In de bijlage eerste format bijgevoegd.
Hoe krijg ik bij een waarde hoger dan 0 de tekst met product naar een ander werkblad gekopieerd.
En deze moet bij gelijkwaardige benodigdheden bij elkaar worden opgeteld. (bijv. bij product A en B kunnen bijv. dezelfde type schroeven worden gebruikt, dit moet dan in de totale paklijst bij elkaar opgeteld worden.)
En dan ook nog per leverancier geordend….....voor de mail. (eventueel kan ik dit handmatig doen via een filter, maar hoe meer automatisch hoe sneller….liefst nog dat hij zelf mailt)

alvast dank voor jullie hulp.

PS als het simpeler kan dan me format is dat uiteraard prima.Bekijk bijlage test.xlsx

Beste Leo,

super.
Bedankt voor het oplossen.
Het enige is dat ik nu niet snap hoe het werkt. Het eerste deel snap ik maar het tweede gedeelte snap ik totaal niet.
waar kan ik info inden om dit beter te begrijpen??

maar echt top.

Dank

MVG

deze achter sheet "HOME" om aantallen naar juiste sheet te brengen

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error GoTo vervolg
If Target.Column = 2 Then
    blad = Range("A" & Target.Row)
    Sheets(blad).Range("A1") = Target.Value
End If
vervolg:
End Sub

in deze bijlage enkele regels uitleg bij code
mvg
Leo

Bijlagen

Status