• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij wijziging in regel inlognaam weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik wil (In kolom 10) de gebruikersnaam plaatsen als in deze regel een waarde is gewijzigd.
Kan dit met een formule of moet dit met vba?

gr WiKi

Met VBA.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Range("J" & Target.Row).Value = Application.UserName
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Ronancio,

Bedankt voor je snelle antwoord. Het werkt, maar er wordt een andere naam weergegeven dan de formule gebruikersnaam geeft. =gebruikersnaam() geeft mijn inlognaam terwijl username in VBA het bedrijf weergeeft ipv de inlog.Weet je hier ook een oplossing voor?

Wiki, Bekijk deze 2 regels maar 'ns...
Code:
Sub GeefNaam()

MsgBox Environ("userName")
    MsgBox Application.UserName

End Sub

Groet, Leo

Deze gebruik ik ook in een formule om in de rij aan te geven wie deze aangemaakt heeft, maar met username in vba krijg ik dus een andere naam terug:(

Gr WiKi

Deze gebruik ik ook in een formule om in de rij aan te geven wie deze aangemaakt heeft, maar met username in vba krijg ik dus een andere naam terug:(

Gr WiKi
?????

Het is een klein subje met daarin 2 regeltjes... Die moet je ff in VBA laten lopen. Dan zie je de verschillen tussen 'environ' en 'application'!

Groet, Leo

Dat verschil los je snel op met
Code:
    Application.UserName=environ("Username")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan