• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijhorende punten met speler behouden en alfabetisch ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo,

Ik heb al verschillende vba codes geprobeerd maar niets dat lukt.
Ik heb een lijst met spelers in de aanwezigheidslijst die ik met de knop "Alfabetiseren" alfabetisch kan ordenen.
Maar als ik een speler toevoeg in de blanco cellen onderaan dan lukt het wel om via de knop alfabetisch te ordenen (wat ook automatisch gebeurd bij het blad "puntenverdeling"), maar de bijhorende punten bij de spelers worden niet meegenomen. De spelers worden wel alfabetisch gezet maar de punten blijven staan :confused:

Hopelijk kan iemand mij helpen om de bijhorende punten bij de spelers te behouden als er speler word toegevoegd/verwijderd en alfabetisch word gerangschikt .

Bekijk bijlage Lijst.xls

Laatst bewerkt:
Je volgorde is verkeerd. Feitelijk zou je in de puntenlijst een naam moeten toevoegen, dan daar het hele blad sorteren op de namen en in de aanwezigheidslijst de namenlijst opbouwen als
Code:
=Puntenverdeling!$A$4
tenzij er in die aanwezigheidslijst in kolom B ook iets wordt ingevuld.

Je volgorde is verkeerd. Feitelijk zou je in de puntenlijst een naam moeten toevoegen, dan daar het hele blad sorteren op de namen en in de aanwezigheidslijst de namenlijst opbouwen als
Code:
=Puntenverdeling!$A$4
tenzij er in die aanwezigheidslijst in kolom B ook iets wordt ingevuld.

Lukt niet echt goed :(

Wat ik wil is dan de punten van de spelers mee verschuiven als men alfabetisch rangschikt.

als je heel logisch nadenkt moet je zelf ook snappen dat als je op 1 blad de sortering aanpast dat dat dan niet doorwerkt op een ander blad.

je moet de huidige logica van je sheet omdraaien, Je hebt nu op de aanwezigheidslijst de spelersnamen staan en op tabblad puntenverdeling de verwijzing naar aanwezigheidslijst. Dat moet dus net andersom dat wil zeggen de namen staan vast in kolom A van puntenverdeling en als er een nieuwe speler is voeg je hem daar toe. Vervolgens neem je je alfabetiseringsmacro op met alle kolommen A tm N en uiteraard alle regels. Dan worden de punten meegesorteerd. daarna maak je op het tabblad aanwezigheidlijst de je verwijzingen naar de spelerskolom van puntenverdeling.

Dit is de enige manier waarop het gaat werken, de aanwezigheidslijst is afhankelijk van de puntenverdeling en niet andersom want dan gaat het niet goedkomen..

als je heel logisch nadenkt moet je zelf ook snappen dat als je op 1 blad de sortering aanpast dat dat dan niet doorwerkt op een ander blad.

je moet de huidige logica van je sheet omdraaien, Je hebt nu op de aanwezigheidslijst de spelersnamen staan en op tabblad puntenverdeling de verwijzing naar aanwezigheidslijst. Dat moet dus net andersom dat wil zeggen de namen staan vast in kolom A van puntenverdeling en als er een nieuwe speler is voeg je hem daar toe. Vervolgens neem je je alfabetiseringsmacro op met alle kolommen A tm N en uiteraard alle regels. Dan worden de punten meegesorteerd. daarna maak je op het tabblad aanwezigheidlijst de je verwijzingen naar de spelerskolom van puntenverdeling.

Dit is de enige manier waarop het gaat werken, de aanwezigheidslijst is afhankelijk van de puntenverdeling en niet andersom want dan gaat het niet goedkomen..

Oke ik heb het nog eens geprobeerd en het werkt prima!

Bedankt robdgr & roeljongman!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan