• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijhouden financiën van studentenhuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdl1994

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Hallo,

Ik ben verantwoordelijk voor de financiën van het studentenhuis waar ik in woon en probeer nu met excel een soort systeem te bedenken waarmee ik makkelijk iedereens saldo kan bijhouden. We hebben een gezamenlijke betaalrekening waar iedereen maandelijks geld naar over maakt en waar gezamenlijke dingen van gekocht wordt.

Ik heb in het ene werkblad een overzicht met de namen, daaronder de saldo's (hier moet één of andere formule komen) en daaronder weer per maand wat iedereen inlegt(handmatig invoeren). Iedereen heeft sowieso een startsaldo van €4,63, want dat heeft iedereen momenteel ingelegd op de rekening.

In het andere werkblad houd ik de uitgaven bij. Wat belangrijk is voor de formule van de saldo's is het bedrag van de uitgave, hoeveel mensen meebetalen en wie er dus precies meebetalen.

De formule voor de saldo's per persoon wordt best complex en ik loop telkens vast. ALS, AANTAL.ALS, SOM etc. heb ik in verschillende combinaties geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Weet iemand een goeie formule hiervoor? In de bijlage heb ik het bestand gezet, verder dan dat kwam ik niet.

Alvast bedankt!

gr

Bijlagen

Kun je hier iets mee?

Hoi,
bedankt voor de reactie! Ik wilde alleen juist een formule bij de saldo's en niet bij de maandelijkse bedragen. Deze bedragen zijn namelijk de bedragen die mensen overmaken naar de rekening en op het tweede werkblad staan bedragen die worden uitgegeven van de huisrekening. Snapt u een beetje wat ik bedoel?

Heel aardig dat u wilt helpen!

gr

Kun je hier iets mee?

Hoi,
bedankt voor de reactie! Ik wilde alleen juist een formule bij de saldo's en niet bij de maandelijkse bedragen. Deze bedragen zijn namelijk de bedragen die mensen overmaken naar de rekening en op het tweede werkblad staan bedragen die worden uitgegeven van de huisrekening. Snapt u een beetje wat ik bedoel?

Heel aardig dat u wilt helpen!

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan