• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bijhouden geboorte / verzorging / gewicht / voeding

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Witte1

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2024
Hallo ik ben hier nieuw en 0,0 ervaring met excel.
Ik ben al twee maanden met iets bezig voor het bij houden van mijn hobby slangen kweken ik zou heel ,graag de geboorte verzorging gewicht voeding enz bij houden.
Alles wat ik gedaan heb heb ik mij suf gezocht op internet. Na lang zoeken kwam ik deze site tegen en het inloggen enz is ook eindelijk gelukt.
Mijn vraag is er iemand die AUB AUB mij zou willen helpen om iets leuks en vooral overzichtelijk te maken in excel gezien mijn leeft tijd en problemen met mijn geheugen gaat het allemaal niet meer zoals vroeger.
Daarom wilde ik iets op deze wijze proberen te maken, vergeef mij ik ik doe vragen stel of dingen niet begrijp.
mijn dank is groot

Zet alle gegevens die niet veranderen samen in een werkblad en maak daar een tabel van.
Dus code, geboortedatum, geslacht, kweker, opmerking (en foto?).
Zet alle andere andere gegevens ook samen in een werkblad en maak daar ook een tabel van.
Zie bijlage.

Bijlagen

Persoonlijk zou ik afraden om je bestand te vullen met foto's. Excel is geen fotoalbum.
Zet al je foto's in 1 folder en in de kolom waar je een foto wil zien zet je een hyperlink die naar deze foto verwijst. Op die manier houd je je bestand licht en werkbaar en vermijd je een megagroot, megatraag bestand waar eigenlijk weinig echte data in staat.

Hallo bedankt
maar ik moet iedere week de dieren verzorgen en bijhouden of ze gegeten hebben verveld zijn enz

Dat doe je dan toch op tabblad Data. In kolom A (Code) vul je het nr in dat je anders op elk apart blad hebt en in de rest van de kolommen vul je al de andere benodigde data in.
Daarna kan je met Autofilter al de informatie van het betreffende nr filteren.
Niets is simpeler.

Dat kan prachtig in het bestandje van @AHulpje, en net wat @Warme bakkertje schrijft, afbeeldingen linken want anders wordt het een onhandelbaar bestand.
Ben gek op tabellen. Nog een beetje bijgewerkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo
Is het ook mogelijk in blad data zodra je de eerste kolom iets aan vinkt in kolom B de datum van zelf komt.

Mvgr Witte

Bijlagen

Via Ctrl ; heb je ook heel snel de datum van vandaag ingevuld.

ctrl en puntkomma

Hoi ik ben er mee bezig maar heb toch nog een vraag,
Ik verband met klunzigheid is er ook een optie om alles wat te beveiligen wat betreft perongeluk cellen en inhoud te verwijderen.
Maar wel kunnen toevoegen en bewerken.
Weer bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Dat wordt lastig, als je kunt bewerken kun je ook cellen leeg maken. Maar als je er op tijd bij bent kun je een wijziging ongedaan maken met Ctrl+Z, als de foutieve handeling niet de laatste was kun je met meerdere keren Ctrl+Z teruggaan tot de foutieve handeling.

Ga je het alleen bijhouden?

Als je begint aan uzelf te twijfelen, zoals ikzelf, kan je het ook met een userform doen.
Wel eerst opslaan als xlsm en nadien terug openen.

Bijlagen

Hallo witte 1,
je vroeg in het eerste bericht dat je foto`s van de slangen wilt invoeren, hier een progje hoe je foto`s in een excel bestand kan zetten. Ik verwach niet dat je honderd slangen heb deze 6 hebben al wat kb nodig.
mischien kun je hier ook wat mee.
groetjes Ben.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan