• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bijhouden geboorte / verzorging / gewicht / voeding

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Ik ben met het bestand aan de gang gegaan maar heb toch nog een vraag.
Nu wil ik bij houden hoeveel muizen ik op voorraad heb in de diepvriezer.
In Kolom C vul ik de grote in in kolommen P Q R S T zou dan het aantal zichtbaar moeten worden, Ik heb mij Suff ge Google maar kom er niet uit.
Wie kan mij aub hier mee helpen.
Hartelijk bedankt voor alle hulp.

Gr Witte

Bijlagen

Je hebt 14 slangen in de levensfase Pinky, die ga je over 5 dagen (of iedere 5 dagen?) voeren, ieder met één muis neem ik aan?
Welke getallen verwacht je in de kolommen P t/m T?
Op werkblad "Invoer gegevens" is de huidige voorraad muizen ingevuld. Zijn dat muizen van verschillende grootte?
Bedoel je met de kolomkop "voeren over dagen" misschien "voeren iedere zoveel dagen? De "Volgende voerbeurt" komt namelijk niet overeen met het getal in kolom D.
Moet de voorraad muizen automatisch aangepast worden als de voerdatum voorbij is?
Moet er een waarschuwing komen als de voorraad (bijna) op is?
Affijn, erg duidelijk is je vraag niet.

Hoi de bedoeling is dat ik in tabbalt invoer gegevens in de aangegeven kolommen de aantallen zet wat ik in de diepvries heb liggen per maat.
Als ik in kolom D de maat muis invoer moet hij in de Kolommen bijvoorbeeld Pinky aangeven hoeveel pinkys ik nog heb.
Vul ik bijvoorbeeld na twee maanden in plaats Pinky Fuzzy in moet jij bij kolom fuzzy er aftellen hopelijk is het duidelijk en als ik nieuwe muizen in de diepvries doe en ik verander in invoer gegevens in de betreffende kolom het aantal omdat er muizen bij zijn gekomen hij die zichtbaar maakt in de tabblat

Als bedankt
Gr Witte

Hoi de muizen worden afgeboekt op het moment dat ik dat in kolom D aan geef welk maat muis ik gebruik In kolom C geef ik de datum aan wanneer de slang te eten krijg in kolom D de maat.

Alvast hartelijk bedankt

Hoi ik voer in kolom B de datum in van verzorging in kolom C de soort muis en in kolom P zou dan de aantal muizen moeten staan wat in de vriezer ligt.

Zodra een cel in kolom C van werkblad Data wordt gewijzigd wordt de betreffende voorraad met 1 verminderd en dat is direct zichtbaar in kolom P.

Bijlagen

Hoi bedankt
Is het niet te maken dat hij niet overal het zelfde getal zet maar per keer eentje eraf telt.
En hou zit het als ik nieuwe muizen toevoeg kan dat gewoon erbij zetten stel van de honderd zijn er 60 op en dan ik dan het getal weer gewoon op bijvoorbeeld 80 zetten

gr Witte

Eigenlijk is kolom P helemaal niet nodig, het is voldoende als je op één plek je voorraad bijhoudt. En die voorraad kun je makkelijk bekijken door op de knop Voorraad te drukken. En als je muizen toevoegt in de vriezer dan kun je de aantallen op werkblad "Invoer gegevens" natuurlijk met de hand ophogen.

Bijlagen

Hallo Bedankt zeker een goede oplossing is het mogelijk om dit op een aparte tablet te zetten en een waarschuwing dat ik een melding krijg als ik nog maar van ieder soort nog 30 stuks heb zodat ik ze bij moet bestellen.

Bedankt voor de hulp
Gr Witte

Ga naar werkblad Voedselvoorraad (of klik op de knop Voorraad) en wijzig de getallen ik kolom C (Minimum).

Hallo allemaal
ik ben al aardig met het bestand bezig en wordt langzaam zoals ik het in gedachte had met voornamelijk de dank aan jullie hier.
Nu wilde ik boven in op iedere pagina navigeer knoppen maken maar ik bak er niks van ik dacht copy en plak en dan wat tekst aanpassen.
Wie zou mij daarbij kunnen helpen alvast bedankt.

Bijlagen

Hierbij een xlsb versie. Klik op tabblad Data in kolom A en in kolom B verschijn de huidige datum..

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan