• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijhouden van acties in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Samson

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Geachte lezer(es),

Ik hou in excel tijdens basketbal wedstrijden acties bij van spelers. Daar is hele mooie software voor maar die zijn niet te veranderen of voor te programmeren zodat ze andere acties dan de standaard bij gaan houden. Nu dacht ik of dat misschien in excel te bouwen is met een bepaalde knoppen systeem. Mijn idee is dat ik dan eerst op een knop klik van de betreffende speler, zijn nummer bijvoorbeeld en daarna op een bepaalde actie: "links passeren".
Komt er dan op een tweede tabblad een score voor Links passeren achter het nummer van de speler te staan? Is zoiets te bouwen zodat aan het einde van een wedstrijd er bijvoorbeeld een overzicht komt per speler van zijn acties in onderstaande (voorbeeldje) tabel.

Links erlangs Rechts erlangs direct schot
naam 1
naam 2
naam 3
naam 5

Het zou mooi zijn als dit kon. Bij voorbaat mijn dank,

Bert Samson

Laatst bewerkt:
Beste,

Heb je ervaring met VBA? Wat kan uw aandeel zijn in de oplossing?

mvg,
berre51

Hierbij wat ik nu doe.

9 l r l l 2 3 r r
8 l l
72 2 2
6 r r r

Ik heb dus een kolom met nummers van de spelers en zet daarachter hun acties links of rechts of 2-punter of 3-punter in de cellen achter hun nummer op die rij. Ik moet dus steeds zoeken naar de rij en waar ik gebleven ben. Daarna zie ik dan wel in oog opslag wie actief is en wie niet maar wat ze precies doen voornamelijk moet ik gaan tellen. Vooral het zoeken naar de juiste rij, nummer van de speler kost tijd en het spel gaat snel. Kan wel maar ik hoop op een betere makkelijkere oplossing.

mvg

Bert

Met een voorbeeldje bedoel ik natuurlijk een voorbeeld in excel. Als je het toch al bijhoudt, kan het niet zo heel moeilijk zijn om dit even hier te plaatsen. Het hoeven maar een paar regels te zijn zodat ik een beetje beeld heb met jouw manier van invoeren en het resultaat dat je wil bereiken.

Beste,

Je kan ook een tabel maken met de volgende kolommen : nummer v/speler, links, rechts, 2-punter, 3-punter.
Om een actie te registreren, klik je dubbel op het nummer, er opent een dialoogvenster met de 4 acties, je kiest een actie en het aantal in desbetreffende kolom wordt met 1 verhoogd.
Het bijhouden van alle acties op de rij na het nummer kan ook.
De voorgestelde oplossing is programmeerwerk.

mvg,
berre51

Het werkt nog niet zoals ik wil maar een eerste opzet. Mijn idee was maak van iedere actie een aparte regel. In kolom A geef je het nummer van de speler in. In kolom B de actie(s). Etc. Het werkblad is beveiligd zonder wachtwoord. Speel er even mee. (ik moet aan de pepernoten):D

Bijlagen

Beste,

In bijlage een aanzet hoe ik het zou oplossen. Klik op een nr op het tabblad spelers en er opent zich een dialoogvenster waarop je de actie kan kiezen. De rest moet nog uitgewerkt worden.

mvg,
berre51

Bijlagen

Beste,

In bijlage mijn oplossing.
Klik dubbel op het nummer van de speler, kies een actie en bekijk het verzamelblad.

mvg,
berre51

Bijlagen

Berre51 Ik zie alleen het dialoogvenster openen en daarna kies ik een actie. Verder gebeurt er niet veel. Zie wel bekende namen staan. Heb ik te maken met een kenner?

VenA. Dit is een mogelijkheid maar ik moet nu wel een actie kunnen kiezen. Dat gaat sneller dan invoeren steeds, hoewel in excel ze opgeteld worden. Verder moet ergens per speler een totaal van zijn acties komen bijvoorbeeld actie 1: 6 actie 2: - actie 3: 1 zodat ik de tendens ontdek per speler.

Beide heren bedankt alvast. Ik ga weer training geven. Wordt hopelijk vervolgd.

Beste,

Het verzamelblad wordt toch aangevuld met de gekozen actie! Bij mij althans. Van de analyse van de acties ken ik niets.

mvg,
berre51

Beste V&A en tkint. Ik ben aan het voortborduren geweest op het spreadsheet van V&A en heb zelf het volgende gemaakt. Zie bijlage. Ik zoek alleen nog de formule om de acties per speler automatisch opgeteld te krijgen in de table rechtsboven eerste tabblad. Weet iemand daar een oplossing voor. dat bij speler met nr 4 er bijvoorbeeld bij setshot 2 een 6 staat zodat ik dat niet handmatig hoef te doen.

Bijlagen

Probeer deze eens in G4 en dan naar rechts en beneden kopiëren.

PHP:
=SOMPRODUCT(($A$16:$A$50=G$3)*($B$16:$B$50=$E4))

Formule ingevoerd

Beste V&A,

Ingevoerd en het werkt. Hier en daar wat gesleuteld en ik heb nu een eenvoudig in te vullen spreadsheet. Voor mij is het een duidelijke verbetering. Bedankt voor de hulp.

mvg

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan